Eerste afspraak ...

Hee dames,

Komende woensdag hebben mijn vriend en ik onze eerste afspraak .
Kunnen jullie mij vertellen wat we hiervan kunnen verwachten en hoelang zon gesprek duurt.

En worden er gelijk vervolgafspraken gemaakt voor onderzoeken ed ??

Sorry ben gewoon heel erg nieuwsgierig ....

Hai meid,

De eerste afspraak ging bij ons als volgt: Eerst bij de gyn, die ging wat vragen stellen, leefomstandigheden, hoe lang bezig, hoe is je cyclus etc etc...

Daarna gelijk een inwendige echo en 2 uitstrijkjes en even daarna bloedprikken. Het zaad van mijn man moest kort daarop ook onderzocht worden en daarna hadden we weer een vervolg afspraak. Omdat mijn man z'n zaad de eerste keer niet goed was moest het 3 maanden later nog een keer bekeken worden (proef-opwerking) en daar kregen we onlangs de uitslag van en nu dus in de race voor de eerste IUI behandeling.
Bij mij was gelukkig alles goed en het zaad van mijn man was nu ook veel beter..... Het is wel per stel verschillend maar dit is hoe ik het heb ervaren.

Gewoon op je af laten komen, het wijst zichzelf allemaal wel bij zo'n eerste gesprek. Begrijp de spanning en je nieuwsgierigheid hoor!! :)

Good luck! Liefs Lynn.

Bloedprikken, inwendige echo en zaadonderzoek zijn inderdaad wel een beetje de standaard-onderzoeken bij een eerste bezoekje. Soms doen ze een samenlevingstest, maar dat doen ze hier in het ziekenhuis weer niet. Het ligt een beetje aan die uitslagen of ze gelijk doorgaan met verder onderzoek zoals een baarmoederfoto(HSG) Kijkoperatie, of met hormoonstimulatie beginnen. Dat laatste was bij mij het geval. Eerst een half jaar clomid en pregnyl om een cyclus te hebben. Daarna zou ik een HSG krijgen en mocht die maand niet zwanger raken. Beetje jammer voor de gyn, maar aan dat rondje hebben we een prachtige zoon te danken. Bij de 2e hebben we ook hormoonstimulatie gekregen. (slechts 1 ronde)

Terug
Bovenaan