eerste bezoek aan de gyn

Laat ik bij het begin beginnen.

half 12 was de afspraak, helaas liep het natuurlijk uit dus even over 12 was ik aan de beurt...
Eerst wat vragen beantwoord zoals hoe mijn cyclus is, medicijn gebruik, operaties etc...
Mijn vriend was erbij dus kon ook gelijk vragen beantwoorden.

Daarna 2 uitstrijkjes gemaakt, 1 voor chalmydia en de ander ben ik vergeten.
Ook gelijk een inwendige echo gehad. Hij heeft alles even bekeken, en vertelde me even waar mijn blaas zat, drukte er even op en zei zie je hij beweegt, waarop ik reageerde nu moet ik plassen haha.
Verder eileiders bekeken, waarin iets lichter van kleur maar daar maakte hij zich geen zorgen over.
Ook wist hij me te vertellen dat ik 3 week geleden ongi ben geweest, en dat klopte inderdaad. Dit kon hij zien aan de grote van mijn ei bij mijn linkereierstok...Lichtpuntje dus er zit wel een ei.
Hierna kon ik me weer aankleden en kregen we te horen hou nu verder.

Ik kon gelijk bloedprikken en morgenvroeg mag ik weer, ik was nu natuurlijk niet nuchter. en er zijn wat bloedtesten waarbij ik nuchter moet zijn.
Verder moet ik op de eerste dag van mijn menstruatie bellen voor een afspraak voor de 10e cylcus dag. Ik krijg dan weer een echo en volgens mij ook bloedprikken. Ook wordt ik deze cyclus dus in de gaten gehouden, en mag dus een aantal keren naar de gyn toe.

Toen was mijn vriend aan de beurt, hij mag gelijk a.s. dinsdagochtend zijn sperma inleveren, moet op afspraak omdat ze maar 4 per keer kunnen doen.

Er zit dus heel veel schot in de zaak, ben ik ook echt blij om, viel gelijk een hele last van me af.
Was wel een hele hoop informatie, en heb gelukkig wat Folders meegekregen dus kan nog wat dingen rustig na lezen.

liefs

Hoi Cloewja,

Ik sta zelf op het punt om `jouw`stap te nemen maar ben een mega angsthaas... hoe heb je de onderzoeken ervaren en doet het zeer?
Ik durf daardoor de stap niet echt te nemen maar we zijn nu al bijna 2 jaar bezig en ik denk dat er toch iets moet gebeuren...
Hoop dat jij me eerlijk kan vertellen hoe het voor jouw was.

Alvast bedankt en zelf succes!!

Lieve groeten Geertje

Terug
Bovenaan