Eerste bezoek aan de verloskundige!

Sjonge jonge... wat was ik zenuwachtig ;) al moet ik eerlijk zijn dat ik vandaag op mn werk erg rustig was en zelfs bijna te laat vertrok (mn collega moest me waarschuwen... ehh moest jij niet ergens heen?)
En toen naar de verloskundige! Natuurlijk een kwartier te vroeg, maar geen probleem, de mevrouw achter de balie ging gelijk alle gegevens in de computer zetten en we hebben gezellig staan kletsen. Goeie binnenkomer :)

Daarna het intakegesprek, viel reuze mee want het bloed afnemen e.d. doen ze pas bij de 12 weken. Gelukkig wel gelijk een echo! (helaas wel een vaginale omdat het natuurlijk nog zo pril is, maar wat uiteindelijk trouwens ontzettend meeviel)
En ik kan niet anders zeggen... wat een schitterend gezicht! Een klein garnaaltje... met ja hoor een kloppend hartje!!!! De tranen sprongen natuurlijk gelijk weer in mn ogen... En met een schuin oog zag ik ook mn man even een goed slikken.

Echt een heerlijk gezicht! En zo met de eerste foto van onze kleine (oke niet meer dan een vage vlek maar toch) trots op weg naar huis... deze dag kan niet meer stuk ;)

Wow! Krijg je bij de intake al een echo? Dat wist ik niet... Ik verwacht ook tranen, hoor! Die heb ik tot nu toe niet gehad, alsof ik eerst meer bevestiging wil voordat ik m'n emoties ruimte kan geven. Wat gaaf!

Nou ik heb het geluk dat bij dit verloskundige bureau ze hun eigen echo apparatuur hebben, en ze schijnen het bij zo veel mogelijk bezoeken te doen :) Dus ook gelijk al bij de intake. Had er stiekem wel op gehoopt maar ze hadden het ook niet van te voren gezegd hoor... Volgens mij is het ook heel verschillend per verloskundige...

En die tranen... normaal ben ik zo nuchter als wat maar nu ik zwanger ben, sjonge! Het valt mee hoor maar als je normaal nooit een traantje laat is het nu wel lastig ;)

Neej hoor, ik ben vandaag precies 8 weken (volgens de echo gister) maar ik had de afspraak wat eerder ivm mijn werk (ik werk met dieren en kan dus gewoon al heel veel niet meer doen)

Dat is fijn dat ze bij jouw vk zelf echo's maken! Heb je echt geluk bij! Heerlijk nu eindelijk een foto van de kleine spruit of niet!!!?
Ik moet nog heel even wachten, as maandag de eerste echo, dan ben ik ruim 8 weken, spannend!

Die tranen zijn voor mij wel herkenbaar hoor! Huil normaal ook helemaal niet snel, maar heb mezelf al een aantal keer betrapt dat ik zat te huilen bij een kinderprogramma ;-) Gelukkig was ik alleen thuis haha!

Groetjes

Terug
Bovenaan