eerste bezoek gyn.

hallo meiden,
Ik moet even mijn verhaal kwijt.Wij zijn nu bijna twee jaar bezig om zwanger te worden maar het wil nog maar niet lukken. Begin feb. heeft mijn man een spermaonderzoek gehad, die was niet goed misschien wel logisch want we hadden 5 uur daarvoor nog geklust. Daarna weer een spermaonderzoek gedaan heel lang moeten wachten op de uitslag daar bleek uit volgens de assistent van de ha dat het sperma niet in orde was. Meer werd er ook niet gezegd we moesten een afsraak maken bij de gyn. Daar zijn we dus vanmiddag geweest. Bleek dat het sperma dik in orde was volgens de laatste test. Had de assistent het dus mis en hebben wij ons voor niets zorgen gemaakt. Nu heeft de gyn bij mij een inwendige echo gemaakt. Mijn eierstokken moeten geprikkeld worden door medicijnen. Daar moet ik vanaf morgen mee beginnen en als mijn menstruatie komt moet ik clomid slikken. Dat medicijn heb ik hier ook wel eens gelezen. Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoop maar dat ik dan een regelmatige cyclus krijg. Maar goed we weten weer iets meer en we houden goeie moed. Ik wil mij er niet meer zo druk om maken. Ik moest dit gewoon allemaal even kwijt.
liefs Miriam

Hoi Miriam,

Ik ben net als jij al twee jaar bezig om zwanger te worden, toen we eind vorig jaar eindelijk van plan waren om naar de gyn gingen, bleek ik zwanger.Helaas heb ik voor kerst een miskraam gehad en dan is erg k.... Voor dat ik zwanger was waren we dus al 1,5 jaar bezig en ik had aldoor een onregelmatige cyclus, nu 3 maanden na mijn miskraam is hij nog steeds niet normaal. Dat maakt me zo ontzettend onzeker. Waarom moet jij nu Clomid slikken? Misschien kan ik nu ook weer naar de ha of gyn gaan en vragen of dat wat voor ons is. Wel een beetje een lang verhaal, maar ik heb geen fijne dag gehad en dan ga ik altijd op deze site kijken en dan zie ik dat ik niet alleen op de wereld ben die moeite heeft met zwanger worden. En ik ga net als jij Miriam me er niet meer zo druk over maken. Ik ben nu ook mijn verhaal kwijt en ik hoop nog van je te horen als je nieuws hebt.
Groetjes Geja

Hoi Miriam,

Wij zijn bijna 2,5 jaar bezig om zwanger te worden. Wij lopen sind kort ook bij de gyn. Alle onderzoeken waren gelukkig tot nog toe goed. Baarmoederfoto heb ik ook al gehad. Nu heb ik en vraagje aan jou. Waarom moeten jouw eierstokken geprikkeld worden? Komen de eitjes niet goed los ofzo?

Groetjes,

Sandra

Hoi Geja en Sandra,
Fijn dat jullie al zo snel reageren. Zo zie je maar weer dat we niet de enige zijn. Ik moet eerst 5 dagen provera slikken om mijn menstruatie op te wekken als ik daarmee stop word ik ongesteld en dan op de 3e dag van mijn menstruatie moet ik clomid slikken dat is om de eisprong op te wekken. Aan de hand van mijn baarmoeder echo kon hij zien dat mijn eierstokken "niks aan het doen waren" weinig actie dus en omdat ik mijn laaste echte menstruatie op 19 jan. heb gehad kreeg ik dus die medicijnen om mijn eierstokken te prikkelen zodat er een menstruatie en eisprong kan komen.Ik moet dan over ongeveer een maand terugkomen. Maar het ging allemaal zo snel. Het was dus de bedoeling dat we voor mijn man daar kwamen(omdat zijn zaad niet goed zou zijn) maar hij zij gelijk tegen mij doe jebroek maar uit ik ga je onderzoeken nadat hij een paar vragen had gesteld. Ik werd enorm overdonderd. Maar goed nu zijn we wel weer een stapje verder.
Misschien is het inderdaad ook wel iets voor jou Geja die provera want dat medicijn is om je menstruatie op te wekken. Zodat er weer wat regelmaat komt. Succes allebei onze tijd komt ook wel. We geven de moed niet op!!!
groetjes Miriam

hai,

ik heb ook clomid geslikt in vrij hoge doses, 3 tabletten per dag, om de menstruatie op te wekken kreeg ik primolut, dat werkt hetzelfde, je slikt het een aantal dagen en dan komt je menstruatie op gang zodra je stopt,ik heb helaas geen resultaat behaald met clomid, maar ik weet van 2 vrouwen dat ze wel zwanger werden na het gebruik van clomid, veel succes.
ik ben inmiddels wel bijna 22 weken zwanger, maar dat is op een natuurlijke manier tot stand gekomen

Terug
Bovenaan