Eerste bezoek huisarts

<p>Goedemiddag,</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd hoe de eerste afspraak bij de huisarts (ongeveer) verloopt. Wij proberen nu een jaar zwanger te worden, helaas zonder resultaat. We vinden het best spannend om de stap naar de huisarts te maken en ik ben persoonlijk bang dat ze ons te jong vinden (25) en zullen zeggen ‘probeer maar even langer’. Graag zou ik ervaringen van andere horen.</p><p> </p><p>Groetjes Melanie</p>

Ik denk dat je idd dat antwoord krijgt. Toen ik naar de huisarts stapte omdat ik hele lange cyclussen had na stoppen pil was ik 28 en werdt dat dus ook gezegd. Toen ik vervolgens 3 maanden lang niet ongesteld was kreeg ik wel een verwijzing voor de gynaecoloog maar die had ik dus niet meer nodig omdat ik dus toen al 3 maanden zwanger bleek. ? denk dat ze wel tegen je gaan zeggen. Probeer het nog maar half jaar ofzo. En anders er echt op wijzen dat je doorverwezen wilt worden.

Je staat sterker in je schoenen als je bijvoorbeeld je cyclus hebt bijgehouden. Daar kunnen ze vaak al iets mee.

Ik was 24 jaar toen we naar de huisarts gingen na ruim een jaar proberen. Meteen doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Het ligt een beetje aan je huisarts denk ik. Ik weet niet meer goed hoe het gesprek verliep. Heel kort geloof ik, het was vrij snel geregeld. 

Terug
Bovenaan