eerste bezoek verloskundige, partner mee?

Hallo allemaal,

heb binnenkort mijn eerste afspraak bij de verloskundige en weet eigenlijk niet of het gebruikelijk is dat de partner dan meegaat. wat is jullie ervaring?

groetjes mamanita

Hoi,
Of het gebruikelijk is wil ik niet zeggen, maar mijn man is de vorige twee keer wel de eerste keer meegeweest. (En beide zwangerschappen ook nog een aantal andere keren.) En ook deze keer ga ik wachten met een afspraak tot hij terug is uit het buitenland. Je kunt zelf al wel zwangerschapsverschijnselen hebben, maar voor je partner is het horen van het hartje (en evt. zien vn echobeelden) het eerste tastbare "bewijs". En er wordt vaak veel informatie gegeven het eerste bezoek. En twee paar oren horen vaak meer dan een...
Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt!
Veel plezier zou ik zeggen!
Groetjes, J

hallo
ik vind dat jullie dat helemaal zelf moeten beslissen,
ik ben nu zwanger van de tweede en met de eerste is hij de eerste keer wel meegeweest en een aantel andere keren.
nu moest ik eerst voor een gesprekje komen toen ben ik alleen geweest maar met de echo is hij wel meegeweest, het ligt ook aan je partner die van mij wou ook graag mee en toch ook voor je gevoel en mocht er iets niet helemaal in orde zijn dan is er toch iemand die je kent.
succes mvg

heyhey.

het is een keuze die jij en je partner zelf moeten maken vind ik.
niemand die jou dat kan vertellen.

mijn vriend is de eerste 2 keer mee geweest naar de gyn.
alles afspraken die ik had bij de vk is hij niet mee geweest. hij kan moeilijk vrij krijgen van zn werk. en bij de vk ben ik altijd binnen 10 min weer weg dus hoefde hij van mij ook niet speciaal mee.

wel is hij bij alle echo's geweest. die konden gelukkig sávonds gemaakt worden.
hij zei ook dat hij dit voor geen goud had willen missen.

dus ja.... de keuze ligt echt bij jezelf en je partner.... wat jullie willen.

succes ermee!!!!

liefs, do
38+1

De 1e keer bij de verloskundige werden bij mij ook allerlei vragen gesteld over aangeboren afwijkingen in mijn familie, maar ook uit de familie van mijn man. Dan is het wel handig dat je man mee gaat. Ook is het erg leuk om voor het eerst het hartje te horen.
Nu heeft mijn vk ook spreekuur 's avonds en dan is het wel makkelijker om met z'n 2 en te gaan.

Hi,

Het is wel handig om de eerste twee keren samen te gaan.
En de echo wil je ook echt wel samen beleven.
Natuurlijk blijft het jullie keuze.

Groetjes, marije

Hi meis,

Moeten jullie helemaal zelf weten.
Mijn man is bij de eerste bij alle afspraken mee geweest, en nu bij de tweede probeert ie het wel, maar het lukt niet altijd omdat ik niet alle afspraken 's avonds kan inplannen, omdat hun geen tijd hebben, maar anders ging mijn man nu ook weer alle afspraken mee.
X

Mijn verloskundige raadde het sterk aan voor de eerste keer. Dit was geen gewone korte controle, maar een uitgebreide intake, waarbij inderdaad allerlei vragen worden gesteld over de gezondheid en familie van beide kanten. Ook kregen wij uitleg over de combinatietest en hoe de verdere controles zouden gaan. Ik ben nu 4 keer geweest en mijn vriend is 3x meegeweest en mijn moeder 1 keer. Volgende week gaat mijn schoonmoeder mee. Vanaf nu moet ik wat vaker (ben nu 26 weken) en zal ik waarschijnlijk ook wel een aantal keren alleen gaan.

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan