Eerste bezoek verloskundige

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ben nu 7 weken  zwanger van onze eerste, moet de 14e (nov)  naar de verloskundige en de 21e naar het zh voor eerste echo. Maar wat kan ik allemaal verwachten?
Hoe gaat het eerste bezoek aan de verloskundige? En hoe werkt zo'n echo etc?
Ben best benieuwd heb totaal geen idee! En aangezien we nog even willen  wachten met vertellen dat ik zwanger ben kunnen we het ook niet aan mensen uit omgeving vragen.

Groet Roos

hoi Roos,

de eerste keer dat ik naar de verloskundige ging heeft ze me alleen ingeschreven, informatie meegegeven en een echo gemaakt. ik ga maandag voor de tweede keer en dan komen familieziektes werk en dergelijke aan bod.
ik heb gehoord dat veel verloskundige de eerste keer al vragen naar de familiegeschiedenis enzo.

voor de echo moest ik twee handdoeken meenemen, 1 om op te liggen en 1 om de gel mee weg te halen. je moet dan liggen met de broek open tot op je heup, zodat ze echt onder op de buik kan met zo'n apperaatje. en dan zie je je eigen kindje op tv. echt heel gaaf.

veel plezier bij de verloskundige en bij het maken van de echo.

gr Floor 12w 5d

Hoi,

De echo kan dus per zh verschillen want ik had de eerste keer een inwendige echo. En ik hoefde niks mee te nemen. Als je iets mee moet nemen dan vermelden ze dat denk ik wel. Ik kreeg voor het bezoek aan de vk een brief met vragen daarin die ik bij het eerste bezoek mee moest nemen. Dit ging over erfelijke ziektes en familiegeschiedenis. Misschien is het handig om de eerste keer je partner mee te nemen naar de vk want ze willen ook dingen van hem weten.

Liefs Tineke

Hoi,

Mijn eerste keer bij de VK bestond uit een intakegesprek. Ikmoest van te voren ook een vragenlijst invullen en wel die van http://www.zwangerwijzer.nl Deze hebben we tijdens het gesprek besproken. Allerlei zaken komen aan bod, zoals erfelijke ziektes in de familie, leefstijl etc. Ik heb mn man meegenomen en dat kan ik wel aanraden. Je krijgt toch de nodige informatie, zeker als het de eerste is. Bij mij in de praktijk kunnen ze zelf echo'smaken en dat hebben ze geprobeerd. Kindje zat echter verstopt achter mn schaambeen, dus toen nog niet te zien. Zo'n echo's is idd je broek beetje omlaag en shirt omhoog, zodat je buik bloot is. Met een soort scanner bewegen ze dan over je buik op zoek naar je kindje. daarvoor doen ze idd wat gel op je buik. Ik hoefde ook niks mee te nemen.

Succes en veel plezier.

Groetjes Anoek

Hoi

Mijn eerste afspraak was op 31 oktober. er werden veel vragen gesteld, inderdaad over ziektes enzo in de familie en gewoon gegevens en weet ik allemaal wat. Hebben 2 tassen met info en leuke dingetjes meegekregen. verder hebben ze nix gedaan. ze maken zelf geen echo's daar dus dat is niet gedaan. 19 november hebben wij onze eerste echo, ik ben dan bijna 11 weken zwanger.

Liefs

Terug
Bovenaan