eerste controle

A

Anoniem

Guest
Heb ik het nu goed gelezen en doet de verloskundige geen inwendige controles zoals uitstrijkje bij eerste controle ?
Ben 6 weken zwanger en moet een eerste afspraak maken en twijfel nog over eerst naar de huisarts te gaan of gelijk naar de verloskundige. Ik woon in Zuid-Limburg wie geeft me raad ?
Groetjes Mamke

quote: mamke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2006 11:55:58'));

Heb ik het nu goed gelezen en doet de verloskundige geen inwendige controles zoals uitstrijkje bij eerste controle ?
Ben 6 weken zwanger en moet een eerste afspraak maken en twijfel nog over eerst naar de huisarts te gaan of gelijk naar de verloskundige. Ik woon in Zuid-Limburg wie geeft me raad ?
Groetjes Mamke

Hoi Mamke,

Ik weet van een vriendin dat ze bij de verloskundige een inwendige echo heeft gehad, omdat ze pas 6 weken zwanger bleek te zijn. Ze kunnen dan via een normale echo niks zien. Zelf ben ik wel naar de huisarts geweest, gewoon om even te horen wat ik moet gaan doen! En heb al een afspraak gemaakt met de verloskundige! Spannend en succes!

bij mij hebben ze ook en inwendige echo gedaan en ik was ook 6 weken zwanger toen ik erachter kwam.
het stelt niets voor.
Mijn kindje was met 6 weken 1.5 cm.
Ik kom ook uit zuid limburg (grevenbicht) en jij mamke??
 bye bye

Hoi Mamke, als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap.   Zover als ik weet is het niet standaard. Bij mijn eerste controle werd ik gewogen, en werd de bloeddruk gemeten, en verder werden er veel vragen gesteld over ons zelf. Een inwendig onderzoek word volgens mij al lang niet meer gedaan, alleen als daar een rede voor zou zijn. Dit is mijn ervaring in ieder geval. Waar kom je vandaag? Ikzelf kom uit Landgraaf. Wel leuk iemand van hier uit buurt!!! Ik wens je veel succes met jullie zwangerschap . Groetjes Wendy  

Terug
Bovenaan