Eerste dag oppas

Vandaag  heeft onze zoon zijn eerste volledige dag bij de oppas gehad (de eerste van de 3 dagen). Ging prima, maar heb wel een vraagje aan jullie.
Hij deed heel lang over zijn flesje en had bijna niet geslapen (hazeslaapjes) en mijn vraag is dan ook; hadden jullie zoon  en/of dochter daar ook last van en hoe lang duurde de wenperiode? Moet wel zeggen dat zijn diarree bijna over was, dus dat hoeft niet perse met wennen te maken hebben, maar misschien had jouw kindje het ook.

Ben benieuwd naar de reactie(s).
 
Hoi

Nou dat is zeker herkenbaar hoor. Mijn zoontje zit nu al een aantal weken op de creche (1,5 dag/w) en altijd als hij daar is eet hij weinig. Normaal drinkt hij 's morgens om 10.00 zo'n 110 ml, maar op de creche maximaal 80 ('s middags heeft hij dan zo'n honger dat het wel gaat).
Ik zou me er geen zorgen om maken, als hij verder gewoon lief is is het alleen maar een kwestie van wennen zou ik zeggen.
Voor het slapen zou ik aan het oppas adres vragen of ze zo precies mogelijk willen aan houden  wat jij thuis ook doet (liedjes, knuffels, donkere kamer of juist licht ect.)
Mijn jochie slaapt wel goed op de creche omdat hij daar net als thuis wordt ingebakerd.

Succes
Caroline
 
Hallo.. (o zo slecht ben je naam vergeten),

Mijn zoon (6,5 mnd) gaat nu ong 3 mnd naar de creche en nog steeds slaapt hij daar minder als thuis. Maar ook als we met z'n allen bij opa en oma zijn slaapt hij minder, hij wil er dan gewoon bij zijn en zo lang hij dat trekt maakt het me niet zo veel uit (creche is maar 2 dg).
Z'n flessen heeft hij op de eerste en tweede chreche dag niet leeg gedronken maar daarna wel weer.
Sommige dingen kunnen dus best ff wennen zijn en andere dingen, ja het is een andere omgeving met andere invloeden.

Sucses Ineke
 
Onze zoon zit in een gastoudergezin en ze vertelde dat de 2e dag perfect ging. Goed slapen en eten enz. Gisteren precies hetzelfde oftwel hij kreeg de eerste dag teveel prikkels en moest wennen. Pfff, scheelt wel hoor ... het zijn 3 dagen van 08.00 - 16.00 uur en als het niet was gegaan was ik gestopt met werken.   Ik had dan niet met plzezier op mijn werk gezeten en nu wel!
 
Terug
Bovenaan