Eerste echo 6 weken en 2 dagen, weinig hartactiviteit

<p>Hallo Dames, </p><p>vandaag mijn eerste echo gehad, vond hem al vrij vroeg gepland maar oke. Eerst uitwendig, toen inwendig. Alles zat op zijn plek, met een stipje erin alleen het hartje bewoog heel langzaam. Qua berekening kwam ik op 6 weken en 2 dagen. Nu moet ik een week wachten voor een 2e echo. </p><p>Ben alleen redelijk over stuur, hebben andere dit ook gehad? en hoe liep het af? een miskraam of ik week 7 een goede echo met duidelijke hartactiviteit..</p><p>wat duurt wachten lang.. </p><p>Groeten, </p><p>Mona</p>

Hai Mona,
Och ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Ik had met 6 weken en 3 dagen de eerste echo en daar was een heel mooi en regelmatig knipperlichtje als hartje op te zien. Maar ze zeiden mij van tevoren ook al dat de kans er ook was dat er nog niets te zien zou zijn. Die echo’s zijn natuurlijk ook nog vroeg. Ik had net als jij geluk dat er inderdaad al wel wat te zien was.
Een week later (gisteren) was de hartactie echt al veeeeel krachtiger en helemaal perfect.
Heb je doorgevraagd hierover? Wat hebben ze tegen je gezegd over het langzame hartje? Misschien komt dit zo vroeg vaker voor en is het echt nog maar net gaan kloppen? 

Mijn zus had met 6 weken nog helemaal geen kloppend hartje, en nu een gezonde zoon. En gelukkig heb je wel wat gezien dus probeer je niet te druk te maken, maar ik snap het wel hoor. Ik heb vrijdag een vroege echo ben dan ook 6+2 En ben heel bang dat ik geen hartje zie kloppen 

Hmm weinig info gehad dus. Je zou voor je gemoedsrust nog eens kunnen bellen en wat meer informatie kunnen vragen. Of het zo kan zijn dat als een hartje echt nog maar net is gaan kloppen, dat het dan zo langzaam gaat. Of dat dir vaker voorkomt. Misschien dat dat je toch wat geruststelt. Al blijft het heeeeel spannend tot volgende week. Dat snap ik goed.

Terug
Bovenaan