eerste echo 7 weken blijkt 5 weken te zijn (angst miskraam)

<p> hallo lieve dames, </p><p>mijn partner en ik stonden op het punt om het medisch traject in te gaan (omdat we na meer dan een jaar nog niet zwanger waren na een miskraam).</p><p>maar tot onze verbazing bleek ik zwanger! We zijn er erg blij mee en volgens onze berekeningen zou ik nu 7 weken moeten zijn. </p><p>(Laatste menstruatie was op 30 augustus ) </p><p>omdat wij standaard al medisch zijn zijn we deze week voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en kreeg ik een echo. Echter zagen we vrij weinig (zowel buik als vaginaal). Met 7 weken zou je in principe al een kloppend hartje, en vruchtje moeten kunnen waarnemen (wij zagen alleen een vruchtzakje en de gyn zei iets van een beginnend vruchtje tte kunnen zien) ik zag dit niet. Hij zei dat het eerder leek op een zwangerschap van 5 weken. Wat voor mij dan weer twijfels met zich mee brengt omdat we ovulatie testen hebben gebruikt. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee, hoe is het afgelopen? </p><p> </p><p>Ik vind het best eng namelijk en ben bang dat het niet goed zit </p>

Late innesteling? 
Wij hadden eerste echo ook bij 7-8 weken op basis van menstruatie en toen zeiden ze ook dat ik pas 5-6 weken was. 2-3 weken later daarom opnieuw en toen ben ik weer een week vooruit gezet. Ondertussen bijna 29 weken zwanger dus klopte toch echt. 

Ik zou me niet teveel druk maken als. Ik jou was.. 
Vooral omdat de gyn heeft gezegd wel iets te zien denkt ie.
2 weken geleden kregen wij een echo en vk was ervan overtuigd dat het mis was. 1 kut week gehad met paniek aanvallen en flashbacks van 3 jaar geleden de mk tot aan toe. 1 week later bleek alles in orde en groeit er gewoon een babytje met kloppend hartje. Wanneer mag je weer voor een echo? 

Terug
Bovenaan