Eerste echo en alleen maar onzeker :(

Hoi allemaal!

Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad, maar het was toch wel even anders dan verwacht.. Ik zou gisteren (volgens de berekeningen) precies 9 weken zijn, maar volgens haar metingen was ik nog maar 6 weken en 2 dagen en ze kon het hartje nog niet zien... Pff voel me zo slecht, en nu nog 10 dagen wachten tot een controle echo!

Iemand ervaring hiermee...?

xxx
 
Ik had precies hetzelfde. Ik was volgens mijn eigen berekeningen 8 weken, maar volgens de echo ook nog maar 6 weken en 4 dagen. Bij mij konden ze het hartje wel al zien. 2 weken later weer een echo gehad en je staat verbaasd hoe snel zo'n kindje groeit in 2 weken. Het was al een heus minimensje. Nu inmiddels 10 weken en 4 dagen zwanger. Het was even een kleine teleurstelling, maar na de 2e echo was het helemaal oke!
 
Was je cyclus heel regelmatig? Ik heb het bij de oudste gehad dat ik 8 dagen minder ver bleek te zijn, terwijl er bij mij in het ziekenhuis precies gekeken wordt, wanneer ik een eisprong heb. Als je niet regelmatig ongesteld bent, zou ik me nog niet al teveel zorgen maken. Mocht je wel heel regelmatig zijn, vind ik 3 weken verschil wel heel lang. Wanneer heb je positief getest?
 
Alvast super bedankt voor jullie reacties!
Ik was nog maar pas gestopt met de pil, dus dat kan misschien ook wel meespelen. Voordat ik met de pil ben begonnen was ik wel altijd regelmatig, maar als je net gestopt ben kan je lichaam natuurlijk wel nog wat "in de war" zijn.
Ik vond het vooral vervelend omdat ik niet echt het idee had dat de echoscopist nu zoveel moeite heeft gedaan of veel uitleg heeft gegeven of heeft geprobeerd om ons gerust te stellen ofzo.. Terwijl ze dus ook van alles op de hoogte was. Voel me achteraf echt een beetje een nummer en zeker als je verhalen van anderen leest, tot zelfs mensen die al afspraken maken curettage en dan daar horen dat dat helemaal niet nodig is... Brr..
 
Als je op 21 juli al positief testte had je toch echt verder moeten zijn naar mijn idee. Wil niet pessimistisch zijn en je bang maken, maar zou er wel degelijk rekening mee houden dat het niet goed is. Ik duim voor je.
 
Oh wat spannend... weet precies wat je voelt.
Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook al ruim 8 weken te zijn, en werd verteld dat het net 6 weken was. Was toen nog lekker naïef, helemaal niet bedacht hoe dat kon ofzo. Alles is goed gegaan, en we kregen een lief klein meisje.
Pas toen ik weer zwanger probeerde te raken kwam ik erachter dat ik een hele late eiersprong heb, daarbij kan het ook zijn dat je late innesteling hebt gehad.
8 weken geleden ontdekte ik weer dat ik zwanger was, dacht bij eerste echo 7 weken te zijn (aan de hand van ovulatietesten) maar bleek volgens groei ook weer net aan 6 weken. Er was wel een kloppend hartje te zien, maar erg traag. Bij echo twee weken later bleek helaas dat het hartje niet meer klopte. dinsdag gecuretteerd...
Als je net gestopt bent met de pil kan het heel goed dat je je ovulatie wat verlaat was en je dus bij de volgende echo een kloppend hartje ziet! Hoop het voor je...
Voel je je wel zwanger? Is ook een goed teken, bij mijn laatste zwangerschap voelde ik me na die eerste echo al snel niet meer echt zwanger, misselijkheid en moeheid werd steeds minder... dat was voor mij al wel voorteken dat het aan het afbreken was.
 
Terug
Bovenaan