Eerste echo en intaken gesprek

A

Anoniem

Guest
Hallo mede-zwangeren,

Ik moet over een paar weken voor het eerst langs de vk voor de eerste echo...
Mijn vraag is, wat gebeurd er bij zo'n echo... maken ze dan al gelijk een fotootje die we mee kunnen nemen?

Ook ben ik benieuwd naar het intaken gesprek, wat vragen ze zoal?

Ik ben nog een 'groentje', dus vandaar mijn vraag.

Liefs Nens

Hoi Nens,

Bij mijn eerste echo kreeg ik 2 foto's mee 1 foto normaal en 1 foto waar de foetus vergroot was!

Bij m'n intake gesprek werd er vooral gevraagd naar de medische geschiedenis in de familie en bij jou. En er werd naar het hartje geluisterd wat ergggg leuk was  Ik kon zelf vragen stellen en  m'n persoonlijke gegevens werden opgenomen in het systeem. En er werd uitgelegd wat de verloskundige nou eigenlijk allemaal zou doen tijdens de zwangerschap. Erg veel informatie dus zo'n eerste gesprek, maar altijd handig om het te horen.

Veel plezier met de echo!

Groetjes Claudia
22 wkn & 3 dgn 1e

hoi,
Ik ging voor het eerst naar de verloskundige toen ik 10 weken zwanger was. Ik kreeg een intakegesprek en mijn bloeddruk werd opgemeten. Maar verder niets. Er werd niet naar het hartje geluisterd, omdat dit te vroeg zou zijn, slecht voor de baby....
Met 12 weken kregen we een echo.

Veel succes.

Groetjes Mickey! (17 wk)

Ik ben voor het eerst bij de vk geweest met 9 weken. Ze hebben bij mij ook niet naar het hartje geluisterd omdat dit slecht zou kunnen zijn voor de baby. Wel heb ik diezelfde dag ivm een bloeding een echo gehad en hebben we het hartje kunnen zien. Verder hebben ze mij en mijn partner wat vragen over onze gezondheid en bloedgroep gesteld.

groetjes Danique
22w3d

Terug
Bovenaan