Eerste echo en is het normaal om zo vroeg dik te worden??

Hallo lieve toekomstige moeders.
Ik ben een jonge vrouw en zwanger van mijn eerste.
Ben nu ongeveer 9 weken en heb volgende week mijn eerste echo.
Weten jullie hoe dit gaat, en of je dan ook al kunt zien wat het wordt (een jongen of meisje).
Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met het dikker worden.
Ik heb namelijk het gevoel dat ik veel te snel groei voor 9 weken zwanger te zijn.
Mijn buik is echt behoorlijk dikker. Een paar weken geleden had ik nog een strakke buik die onder mijn ribben lag. Nu heb ik een bol buikje wat zelf al voor mijn ribben (borsten) uitsteekt.
Is dit normaal, dat je zo snel groeit. Ik eet of snoep niet meer dan normaal. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik fout heb gerekend. Ik was namelijk de laatste ongi keer 2 dagen overtijd. Geen test gedaan gewoon gewacht. Wel ongi maar heel kort en minder heftig.
Kan het zijn dat ik toen al zwanger was???
Ik snap er zelf helamaal niks meer van, vooral niet al ik naar vrouwen op internet kijk die hun buikjes fotograveren en pas met ongeveer 3 maanden mijn formaat buik lijken te hebben.
groetjes van een toekomstige mama

Hoi hoi..

Die dikke buik van jou is te wijten aan je darmen die nu extra opgezwollen zijn door invloed van hormonen.. Het is nl zo dat je baarmoeder rond negen weken ong net boven je schaambeen is te voelen...  Pas  tegen het eind van je zwangerschap zal je baarmoeder tot aan je ribbenboog reiken. Op een echo kunnen ze pas met en week of 18 a 20 goed zien wat het geslacht van de baby is..
Op de echo die ik kreeg met 9 weken was mijn kindje 3.2 cm lang van hoofd tot stuit, en zagen we wel duidelijk armen en benen.. een compleet kindje..

Liefs.. Bats.. 36 jaar en 17 weken en 5 dagen zwanger van haar 4e kindje..

Hoi hoi,

Het kindje zal inderdaad pas bij de echo 2 of 3 cm zijn. Ongelovelijk maar zo`n klein mensje kan ook al bewegen en heeft al beentjes en armpjes.
Je kunt dus niet zien of het een jongen of meisje is.
Dat kun je meestal rond de 20 weken zien.
Wat betreft je dikke buik, dat komt inderdaad door de hormonen, je darmen gaan opzwellen, maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn, vaak bij een 2de wordt je eerder dik.
Toen ik zwanger was van mijn eerste zag ik pas bij 5 maanden een mini buikje. Nu kon ik met 10 weken mn broek al niet meer dicht krijgen!!! En nee dat kwam inderdaad echt niet door het eten. Ik begon er bij de vk over en die vertelde mij dit verhaal. Na 12 weken vond ik het niet erg meer, iedereen mocht weten dat ik zwanger was, en dat was dan ook al wel te zien!!

Succes met je zwangerschap.

Ris 25 jaar en 38 weken zwanger van de 2de

Ook ik heb echt al een paar weken een buikje, zelfs zo erg dat ik mijn broeken en rokjes niet meer pas, alleen jurkjes die lekker elastisch zijn. En ik ben ook pas 10 weken zwanger.
Anderen maken ook al opmerkingen over mijn buikje en ik eet of snoep helemaal niet meer dan voorheen. Dus ik herken het en dacht ook dat ik al veel langer zwanger was!
Maar het is alleen maar leuk voor ons om al zo snel te zien dat we zwanger zijn, toch? Lijkt het allemaal wat echter...haha

Of het   zijn er twee.... Dat was bij mij zo. Ik ben heel slank, en kreeg al heel snel echt een zwangerschapsbuikje. Vorige week de echo, en inderdaad, Tweeling!

Hallo Jelte,

gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!!! Geniet van deze bijzondere zwangerschap.Ik ben nu bijna 24 weken zwanger van een tweeling, kom je ook gezellig naar het nvom-forum? Je hebt er veel aan om ervaringen uit te wisselen met andere (aanstaande) meerlingouders. De zwangerschap is toch anders als bij een eenling.

groetjes Breleigh

Hallo goed groeiende aanstaande moeder,
Dezelfde bezorgdheid had ik ook. Om me heen waren de vrouwen niet zichtbaar zwanger tot een week of 18 a 20. Ik dacht, ik ben niet normaal. Vanaf 9 weken ongeveer moest ik echt andere broeken aan. Afgelopen week, 16 weken, vroeg ik aan de verloskundige of het niet abnormaal was. Ik wist al dat het geen tweeling was, hoor.
Zij zei dat ik gewoon meer vruchtwater had. In het verder verloop van de zwangerschap zou de buik meer en meer 'normaal'   verder groeien.
Succes!!

Hoi,

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en mijn broeken zitten strak. Ik wordt helemaal gek van strakke broeken. Gelukkig heb ik nog wat broeken uit een tijd dat ik iets dikker was. Goed om te horen dat meerderen daar last van hebben, ook ik vroeg me af of het aan mij lag.

Ik heb toch een vraagje: Ik heb nl ook last van steken in mijn zij en volgens de dokter en de VK is dit bandenpijn. Hebben jullie hier ook last van? Ik vroeg me nl af of dit misschien te maken heeft met het feit dat ik snel dikker geworden ben?

Wat zijn jullie ervaringen?

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan