Eerste echo gehad (10 weken)

Woensdag hebben we ons zeepaardje voor het eerst gezien! Eindelijk, wat was dat lang wachten! Gelukkig mocht ik binnen 5 minuten na binnenkomst op de bank. Ohh, wat was het leuk dat hij aan het zwaaien was. En later nog lekker trappelen.. Mijn vriend had de tranen over zijn wangen lopen, ik was superblij.

Mijn uitgerekende datum is 2 dagen naar achteren gezet, op 24 september. De verloskundige zei dat septemberkindjes allemaal vroege leerlingen worden. Na 1 oktober moeten ze in het volgende jaar. Ik vind dat persoonlijk niet zo'n nadeel, denk juist dat de oudste van de klas zijn meer zelfvertrouwen geeft dan de jongste. En ze zei dat het ook gunstig is voor de kinderbijslag.. Hahah.

Morgen vertellen we het aan mijn moeder. Spannend. Ik vind het wel gek voelen dat de rollen gaan verschuiven nu ik zelf moeder word.

Hey meid!

Wat fijn dat alles goed was! En spannend hoor dat je het morgen aan je moeder gaat vertellen. Ga je dat nog op een bijzondere manier doen?
Enne over school. mijn dochter is geboren in augustus en is inmiddels 6 en zit in groep 3. Dus ik vind het prima.
Dat vroege en late leerling heb ik nooit begrepen hahaha

Hangt er denk ik ook nog altijd van af hoe snel je kind mee komt op school, al is een jaar langer kleuteren niet erg volgens mij. Liever wat langer erover doen als het nodig is, dan dat het te snel gaat want dat werkt natuurlijk alleen maar averechts. Maar gefeliciteerd met de goede echo, dat kwam ik eigenlijk vooral zeggen haha!

Ja ik vind ook dat je goed naar het kind zelf moet kijken. En het is ook nog wel erg ver weg haha.

We gaan terloops de foto geven, zo van 'ohja, deze foto heb ik ook nog voor opa laten afdrukken' (Hij wordt morgen 90).
Bij het gewoon zo zeggen vind ik het niet leuk dat ze waarschijnlijk bij 'we moeten jullie iets vertellen' al door hebben wat er is.
Ander idee van mij was een bos tulpen en daar de test tussen stoppen, maar dat vond m'n vriend een beetje vies idee. Ikzelf associeer dat staafje niet met urine, maar met Het Moment.. Maar goed.

Wij hebben met nieuwjaarsdag gewoon de muziek uit gezet waardoor iedereen zat van; waar is de muziek nou?! En er toen uitgeknald dat opa en oma (was bij hun thuis) rond 5 september hun eerste achterkleinkind krijgen. We vonden het zelf wel leuk om zo met de deur in huis te vallen, maar aangezien niemand het verwachtte waren ze des te meer verbaasd dus de felicitaties kwamen vooral de dagen erna telefonisch toen de familie niet meer in shock was. Een volgende keer zou ik het moment wel beter aanpakken dus!

Maar met een echofoto is toch ook wel een leuk idee vind ik, dan is het ook een stuk werkelijker dan het 'gewoon' te vertellen. Misschien een idee om het in zijn verjaardagskaart te stoppen ofzo?

Fijn een goede echo! mijn vriend was ook zo emo haha vond ik ook zo ontroerend.
Maar over dat jaartje extra kleuteren, no problemo toch? altijd beter idd voor het zelfvertrouwen en de oudste van de klas zijn lijkt me niet een voordeel eerlijk gezegt, maar het is wel zo dat het kan schelen op een jonger kind.
geniet lekker van je goede echo.

liefs nice

Terug
Bovenaan