eerste echo gehad...

hoi iedereen,

ik heb een vroege echo gehad omdat ik niet wist hoe lang ik al zwanger was. (dit ivm geven van bv aan dochter en nog maar 1 keer ongesteld geweest)
Nu ben ik helemaal niet meer gerust. Het vruchtje was 1 cm dus 7 weekjes oud. Maar er was buiten het vliesje in de baarmoeder een bloeding te zien van 1 bij 2 cm en ze kon me niet vertellen waar dit in vredesnaam vandaan kon komen enz. Ze vertelde wel dat hoe vroeger je een echo krijgt hoe meer afwijkingen je eventeel kunt zien.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of mensen in je omgeving gehad die het zelfde hadden?

groetjes een bezorgde mama

Helaas kan je niks anders dan afwachten. Je kan ook niks doen. Dit is de natuur... Heb veel vertrouwen in je kindje want die wil echt niks liever dan groeien en groot en sterk worden. Heb je wel een kloppend hartje gezien? Over 2 weekjes kan je de echo herhalen en als het allemaal goed zit is er zeker een kloppend hartje.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie 2x meegemaakt, niet met een bloedvliesje, maar wel met onduidelijke vroege echo's en weet dus hoe moeilijk het is.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Marijne

Ja we hebben een kloppend hartje gezien. Ik krijg pas een 2e echo op 4 jan want ze hebben niet eerder plek en de vk vind dan de echo's het mooist. Het is idd afwachten maar vind het vooral raar dat ze niet kunnen vertellen waar zoiets vandaan kan komen. Je weet altijd dat het mis kan gaan dat snap ik alleen iets zien en er toch niks mee kunnen vind ik verschrikkelijk;-(

Ik ben natuurlijk geen deskundige maar ik heb denk ik iets soortgelijks gehad.
Ik had aan het begin van mijn zwangerschap (ben nu 19 weken) ook een vroege echo. ik was toen ongeveer 6,7 weken. toen zag de arts een vruchtje met een goed kloppend hartje, en daarnaast nog iets rommeligs, buiten de vruchtzak van het vruchtje met kloppend hartje.
Hij vertelde mij dat dit zeer waarschijnlijk een tweeling is geweest. Het vruchtje was inmiddels afgestorven en een rommeltje geworden. ik heb na een aantal weekjes dat vruchtje verloren en hier ook nog wel 6 weken wat bloedverlies van gehad.
Dit wordt een vanishing twin genoemd en schijnt vaker voor te komen alleen weten veel vrouwen dit niet omdat er vaak geen vroege echo plaatsvindt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laat je het weten als je meer weet...

Groetjes,

Marloes

Ik heb aan het begin van de zwangerschap van mijn tweede dochter een paar keer bloed verloren. En op de eerste echo was ook naast de embryo een holte met bloed te zien. Op de tweede echo, een paar weken later was het niet meer te zien. Dochter is nu 21 maanden.
Maar tegen mij werd tijdens de echo gezegd dat het ook mis zou kunnen gaan, dat die holte bloed een bloeding kon veroorzaken die ook de embryo mee zou trekken.
Bij mij werd het een innestelingsbloeding genoemd, maar bij mij noemde ze alle bloedingen tot 10 weken een innestelingsbloeding.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben nog steeds gewoon zwanger dus dat is natuurlijk super. Denk dat ik die bloeding gewoon maar los moet laten. Heb de vk nogmaals gebeld erover en het was niet een extra vruchtzakje was gewoon een bloeding maar mocht het geen innestelingsbloeding noemen want dat was het alleen als het naar buiten zou gaan. Verder zei ze dat het hartje prima klopte en het zag er goed uit en dat ik me geen zorgen moest maken ivm met miskraam ten eerste helpt het niet en ten 2e kans is gelukkig kleiner als je het hartje hebt zien kloppen. 4 jan 2e echo ben benieuwd;-)

Wat goed dat je nog even gebeld hebt en dat ze je gerust kon stellen.

Tegen mij zeiden ze eens dat de kans op een mk na het zien van een kloppen hartje echt supersnel daalt. Dat wil niet zeggen dat het niet meer kan gebeurten, maar toch heb je nog altijd meer kans dat het gewoon goed gaat.

Hopelijk heb je een superecho streks en kan je met een heerlijk gevoel én een mooi kindje in je buik het nieuwe jaar in. Laat je het tzt nog weten?

Groetjes, Marijne

Terug
Bovenaan