Eerste echo gehad!

Hallo meiden,

Ik heb vanmorgen de eerste echo gehad, ben vandaag 8 weken en 3 dagen. Mooi kloppend hartje te zien, baby was ruim 1.5. cm, WOW weer zo mooi om te zien......Alles zag er goed uit alleen zagen ze wat vocht achter mijn baarmoeder zitten. Ik schrok en vroeg gelijk is dat erg? De verloskundige vertelde dat dit wel vaker voorkomt bij een vroege zwangerschap en stelde mij gerust, ik hoefde me geen zorgen te maken. Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik dit niet....Toch zit het me niet lekker, net even op internet gekeken en nu zie ik allemaal verontrustende verhalen :-( Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs van een onzekere mama.

Ik heb er geen ervaring mee. Wat jammer dat het toch een soort domper is op de feestvreugde.
Geen zorgen maken is makkelijk gezegd. Hebben ze niet een beetje uitgelegd over het hoe en wat?

Wat fijn een goede echo! En wat vervelend dat je je nu toch zorgen maakt! Waarom de VK niet weer bellen en je angst uiten? Misschien kan ze je iets gerust stellen?
Liefs

Beste mama 1e kindje,

Helaas heb ik er wel ervaring mee. Bij mijn vorige zwangerschap was er op de eerste echo een kloppend hartje en vocht te zien in de baarmoeder. Helaas bleek dit een beginnende miskraam. Een week later kreeg ik een bloeding en was op de echo te zien dat het hartje niet meer klopte. Het kindje was ook niet meer gegroeit.

Ik hoop echt dat dit bij jou niet het geval is. Probeer er op aan te dringen bij je verloskundig dat je volgende week weer een echo krijgt. Dan kunnen ze kijken of het vocht weg is.

Ik wens je heel veel geluk toe!
Liefs mij

Nou net de verloskundige gesproken, het is vocht wat achter mijn baarmoeder zit, en het is zo weinig dat het vanzelf weer verdwijnt, dit schijnt wel vaker voor te komen. Het zou een ander verhaal zijn als er vocht in mijn baarmoeder zou zitten of er echte vochtophopingen zaten. Ik ben weer gerust gesteld....maakte me zo'n zorgen!
@siempie2 jeetje meid heftig....bij hoeveel weken was dat? Ik hoop dat dat niet het geval is bij mij. Dankjewel!

Liefs X

Fijn dat je nu meer uitleg hebt gekregen van de verloskundige. Als de verloskundige zegt dat je je geen zorgen moet maken. Dan moet je dat zeker ook niet doen.

Bij mij was het met 10 weken. Maar nu ben ik 10,2 weken zwanger en alles gaat goed. Dus we hopen weer heel hard op een gezond kindje!

Liefs mij

Terug
Bovenaan