eerste echo, min of meer teleurstelling

Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt.
Gistermiddag had ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, eerst kreeg ik alle standaard vragen en toen gingen we de echo maken.
Volgens mijn eigen berekening zou ik nu ruim 10 wkn moeten zijn maar ze kon de baby heel slecht zien. Gelukkig zagen we wel zijn hartje kloppen en bewoog hij zich, dus er zat leven in.....Volgens de lengtemeting ben ik 8 wkn en 5 dagen zwanger, maar dat vind ik zo raar.

Ik was eerlijk gezegd best wel teleurgesteld en maakte me zorgen of de baby wel goed groeit....maar volgens de verloskundige zag het er allemaal goed uit, het voedingszakje waar de baby tot zijn 12de week zijn voeding uithaalt was mooi rond.
Als het niet goed zou zijn geweest dan had ze me toch doorgestuurd naar de gyneacoloog?
Ik heb haar gevraagd of ik me zorgen moet maken, maar daar was geen reden toe.
Over 4 wkn moet ik terugkomen en dan gaan we nog een echo maken om exact te kijken hoe ver ik ben.

Ze gaf aan dat het drie redenen kan hebben;
Een achterover gekantelde baarmoeder
Ik ben van mezelf vrij stevig, wellicht dat mijn speklaag op de buik het signaal niet goed doorgeeft.
Of ik ben gewoon nog niet zo lang zwanger.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik had me zo verheugd op de echo en toch was het een domper....!

Groeten Marieke

Hoi Marieke
De eerste echo bij ons was ook een tegenvaller. Ik zou ook minder ver zijn dan ik dacht.
4 weken later was alles rechtgetrokken en klopte mijn berekening wel. Bij de eerste echo lag de baby waarschijnlijk wat opgerold zodat je een vertekend beeld hebt.
Maak je niet druk hoor kijk over 4 weken maar.

En ik ben ook stevig en ze zijn nog zo klein als je baby straks wat groter is kunnen ze het gewoon goed zien hoor!
geniet van je zwangerschap en maak je niet te druk komt vast helemaal goed!
groetjes Sacha

hoi,

ik had precies tzelfde en moest na 2 weken terugkomne, ik was 9 weken maar volgens d echo pas 7 dus die gyn en de VK warenme al aan t voorbereiden op een miskraam...heb 2 weken ect enorme stress gehad tot ik weer voro die echo mocht!

goed dus na 2 weken terug, had dat uilskuiken gewoon verkeerd gekeken!!! die andere gyn zeiok al ik snap niet waar t op slaat....je bent gewoon precies zover als je zel fzei, tot op de dag.....

nou ben ik ook niet alte mager dus zou daar aan hebben kunnen gelegen...

ik hoop voor je dat alles goed is! en dat je snel en geruststellend antwoord hebt.....

gr brenda

Hoi Marieke,

Ik had bij 11 weken mijn eerste echo en het kindje was met een uitwendige echo toen ook niet goed te zien. Ik heb toen een inwendige echo gehad en toen was het beeld wel heel duidelijk. Ik heb ook altijd gedacht dat je het niet goed kon zien omdat ik wat dikker ben. De gyn. gaf aan dat het ook kwam omdat mijn blaas leeg was.
Ik zou je niet teveel zorgen maken,

Groetjes Mir

Hoi Hoi,

Ik kan me de teleurstelling voorstellen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik dacht dat ik 10 weken zwanger was en bij de eerste echo bleek ik maar 6 weken zwanger te zijn. Nou moet ik zeggen dat mijn menstruatie niet altijd regelmatig was. Ook ik ben aan de stevige kant en daardoor konden we het minder goed zien.
Ik moest toen met 13 weken terug komen, dus 7 spannende weken. Nou hebben ze bij mij de datum nog steeds aangehouden. Bij mijn 20 weken echo bleek dat ik niet 1 juni maar waarschijnlijk 22 mei ben uitgerekend. Dus ze hebben het al weer iets bijgesteld. Heb 3 april weer uitgebreidde echo ben benieuwd wat voor een datum er dan naar voren komt. Maar hoe verder de zwangerschap des ter beter je je kindje gaat zien hoor. Dus het komt allemaal wel goed. Maar begrijp dus wel de teleurstelling.

Groetjes,
Danielle

Hai,
Ik herken het, bij mijn eerste had ik een echo bij 13 weken (in ieder geval dat was ik volgens de berekeningen) en bij het scannen bleek het een vruchtje te zijn van 8 weken. Gelukkig kon ze wel het hartje zien pulseren, dus dat stelde mij iets gerust. Maar ook door mijn hoofd spookte de gedachte.........of groeit de kleine gewoon niet goed??
Volgens de cyclus berekening had ik 3 maart (2004) moeten bevallen maar uiteindelijk is dat 19 april geworden. Maar ach hij was kerngezond en ruim 8 pond. Dus al is het nu even balen..........komt allemaal wel weer goed. Je moet alleen net wat langer wachten.
Succes.
Groetjes Lillian

quote: Marieke Bos schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2006 10:19:30'));

Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt.
Gistermiddag had ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, eerst kreeg ik alle standaard vragen en toen gingen we de echo maken.
Volgens mijn eigen berekening zou ik nu ruim 10 wkn moeten zijn maar ze kon de baby heel slecht zien. Gelukkig zagen we wel zijn hartje kloppen en bewoog hij zich, dus er zat leven in.....Volgens de lengtemeting ben ik 8 wkn en 5 dagen zwanger, maar dat vind ik zo raar.

Ik was eerlijk gezegd best wel teleurgesteld en maakte me zorgen of de baby wel goed groeit....maar volgens de verloskundige zag het er allemaal goed uit, het voedingszakje waar de baby tot zijn 12de week zijn voeding uithaalt was mooi rond.
Als het niet goed zou zijn geweest dan had ze me toch doorgestuurd naar de gyneacoloog?
Ik heb haar gevraagd of ik me zorgen moet maken, maar daar was geen reden toe.
Over 4 wkn moet ik terugkomen en dan gaan we nog een echo maken om exact te kijken hoe ver ik ben.

Ze gaf aan dat het drie redenen kan hebben;
Een achterover gekantelde baarmoeder
Ik ben van mezelf vrij stevig, wellicht dat mijn speklaag op de buik het signaal niet goed doorgeeft.
Of ik ben gewoon nog niet zo lang zwanger.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik had me zo verheugd op de echo en toch was het een domper....!

Groeten Marieke

Bij de termijnecho van mijn eerste kindje, was ik ca 10 weken en het enige wat je kon zien wat een mini lijfje (heel erg mini) met 4 stompjes. Als je over 4 weken de volgende echo heb, zal je zien dat er heel wat meer te zien valt.
Ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje en ik had woensdag mijn termijnecho en ipv dat ik (wat ik dacht) 8 tot 10 weken zwanger was, bleek ik al 14 weken te zijn. Er was een   complete baby te zien. Dus meid een het is en blijft altijd een verrassing met een termijnecho. Geduld.
Gr
Sas

Terug
Bovenaan