Eerste echo niet gerustgesteld

<p>Hi,</p><p>Gisteren heb ik een echo gehad bij 7 weken. De echoscopiste gaf aan dat het vruchtje 6 weken was en het hartje langzaam klopte. Het kan natuurlijk zijn dat deze net begonnen is met kloppen, maar ik weet bijna zeker dat ik echt 7 weken zwanger zou moeten zijn.</p><p>Volgende week heb ik weer een echo, maar het zit me niet lekker. Ook omdat ik in juni een miskraam heb gehad, is er behoorlijk wat spanning.</p><p style="text-align: right;">Heeft iemand hier dit ook meegemaakt?</p>

Hoi, wees gerust, ik weet 100% zeker wanneer ik zwanger ben geworden en toch ben ik tijdens de eerste echo een aantal dagen (5) teruggezet en met de trein  echo weer 2 vooruit. Het komt zelden voor dat je precies zolang zwanger bent dan je denkt. Sowieso zegt deze meting nog niks tot de termijn echo aangezien tot die tijd elk vruchtje zijn eigen tempo aanhoud. Een kloppend hartje is al heel fijn ? Wat de zenuwen betreft kan ik je helaas niet helpen, ik ben nu 33 weken zwanger en nog steeds zenuwachtig, ik denk dat dat nou eenmaal bij het moederschap hoort. Ik had graag gehoopt dat het na elke echo over zou zijn maar na de 20 weken echo heb ik maar geaccepteerd dat dit mijn nieuwe manier van leven is ??

Eerste echo was met 6 weken trouwens, toen werd het vruchtje op 5.2 geschat. En met trein echo bedoelde ik uiteraard de termijn echo.. 

Heyhey, het kan wel zo zijn dat je pas 6 weken zwanger bent, omdat je eisprong dan gewoon een week later is gekomen. Ik dacht 8 weken zwanger te zijn en was bij de eerste echo pas 6,5 week. Stel dat je dus echt pas 6 weken bent, dan heb je geluk dat je het hartje ziet kloppen, want vaak klopt het nog niet. Dus als je dan zou bedenken dat het net begint te kloppen, dan is het ook vrij logisch dat het langzaam gaat. Misschien ben ik te optimistisch, maar ik denk echt dat je je zorgen maakt om niks en de vorige miskraam in je achterhoofd houd waardoor je gespannen word. Als je het toch echt niet vertrouwt, bel dan de verloskundige. Geniet van je zwangerschap!♡

Miss ben je door omstandigheden toch later bevrucht.. langzaam hartje heb ik nog nooit gehoord, maar als t een teken van een miskraam was had je het wel gehoord denk ik. Probeer uit te gaan van t positieve! 

Ik zat in net dezelfde situatie. Hartje klopt in het begin na opstart nog langzaam, dat is normaal!Ik was er ook zeker van dat ik al 7 weken zwanger was (zwanger geworden dmv ovulatietesten) en het was maar 6 (heb hier toen ook een topic geopend omdat ik ongerust was). Want een paar dagen verschil kon ik nog geloven, maar een week....Een week later had ik opnieuw een echo en toen was het nog maar een paar dagen verschil en al een veel hoger hartritme. Mijn gyn zei toen dat als het nog zo klein is, het echt moeilijk is om te meten en 1 mm maakt al direct een groot verschil + de juiste rand van het hoofdje is ook niet altijd evident om te zien. Belangrijkste dat jij moet onthouden is dat er een hartje was, dat is al een oooh zo belangrijke stap

Heb je deze zorgen ook met je vk besproken? Theoretisch gezien kan het twee kanten op gaan. We hopen natuurlijk super hard voor de goede. Ga in ieder geval niet teveel op internet opzoeken want vergeet niet dat mensen negatieve ervaringen vaker delen dan positieve 

Dank voor jullie berichtjes! Het stelt me iets gerust en idd het allerbelangrijkste is dat er een kloppend hartje is :)  Nu afwachten en hopen op goed nieuws volgende week!

Terug
Bovenaan