Eerste echo, niet positief.

Dag mama's ( in spe )

Ik ben een jonge vrouw die voor het eerst zwanger is.
Ik had donderdag de eerste echo om te bepalen hoeveel weken ik ben.
Nou was het echt een hele rare vrouw die de echo deed. ( leek alsof ze geen idee had wat ze aan het doen was )
Ze zei dat ik ongeveer 5 weken zwanger ben.
Maar ze zei dat het vruchtje veels te klein was voor 5 weken. En dat het er niet goed uitzag. Ze heeft vanalles genoemd, buitenbaarmoederlijke zwangerschap (terwijl het vruchtje toch echt in m'n baarmoeder zit ) Ze begon ook over een miskraam en dat ik maar niet al te positief moest zijn. Ook zei ze dat het zorgelijk was dat het Hartje niet klopte, terwijl het hartje toch pas tussen week 6 en 8 gaat kloppen? Op de echo foto zie ik ook geen vruchtzakje, alleen het vruchtje, en het is een klein rondje. Wel zag ze verdikt slijm, en dat was goed zei ze. Meteen na de echo moest ik bloedprikken om de HcG waardes te controleren. Dezelfde dag nog kreeg ik het bericht dat de waardes hoog genoeg waren voor een zwangerschap. Maar na dit alles ben ik super bang geworden.. Moet ik me nu zorgen maken? Of is het allemaal nog te vroeg geweest, en heeft die vrouw mij onnodig bang gemaakt? Ik heb volgende week woensdag weer een echo. ( trouwens allebei Inwendig ) Ik heb gisteren nogmaals een clearblue test gedaan en nu stond er 3+ terwijl er vorige week 2-3 stond... Dit betekend dat de hormonen toenemen.. En dat leek mij wel positief.
Toch ben ik heel erg bang en verdrietig. Ik hoop dat iemand iets meer weet over een echo bij 5 weken.. Sorry voor het warrige verhaal... ( zo is mijn hoofd nu ook )

Liefs, 19 jarige mama in spe.
 
Hoi,

Wat vervelend dat de verloskundige je een verwarrend gevoel heeft gegeven. Ik zou dit naar haar uitspreken als ik jou was, waarschijnlijk was dit niet haar bedoeling.

Aangezien de testen wel uitwijzen dat je HcG hebt zou ik me niet zo druk maken. Gewoon nog ff afwachten. Meer kan je niet doen.

Ik ben zelf nu ook zo'n 5 weken zwanger en de onzekerheid is gewoon gigantisch de eerste paar weken. Ik duim voor je!!

Gr. Marijke
 
Veelsucces en ook ik zou dit uitspreken.. W eet je nog wie het was, je kunt ook om een ander vragen bij de volgende echo!

Heel veel succes en ik duim voor je!
 
Jeetje wat moeilijk meis, zulke verwarrende dingen te moeten horen! Je mag altijd naar een andere verloskundige(npraktijk) gaan mocht je geen vertrouwen hebben in de persoon die je nu onderzocht heeft, daar ben je vrij in. Check alleen wel even of je verzekeringsmaatschappij een contract heeft met je eventuele nieuwe praktijk!

Maar je hebt gelijk, tussen de 5 en 8 weken gaat het hartje kloppen. Verdikt slijm is een goed teken, en dat je HCG toeneemt is ook heel positief. Je kan ook gewoon morgen een prikformulier halen bij je huisarts, en morgen weer laten prikken. Wanneer het positief is verdubbeld je HCG namelijk iedere 48 uur en hoef je dus wat minder lang in spanning te zitten...

Heel veel sterkte meis!
 
Bedankt voor jullie reacties!
Nu heb ik nog een vraag.
Als ik op google intyp : 5 weken echo zie ik een groot vruchtzakje met daarin het vruchtje. Op mijn echo foto zie je alleen een rond stipje! Er zit niks omheen.. Betekend dit iets slechts? En ook zeggen ze dat je met 5 weken al bobbeltjes ziet, maar bij mij is het gewoon een rond stipje.. Wat een stress! Of zegt dit nog helemaal niks? Woensdag heb ik een 2e echo.. Moet het dan gegroeid zijn? :)

Groetjes.
 
Ik heb met 6 weken en 4 dagen een echo gehad en op mijn foto's zie ik ook geen vruchtzak. Dit is net hoe de echo genomen wordt. (ben inmiddels 22 weken). Het is wel heel vervelend dat je met zo'n raar gevoel weg bent gegaan. Bij de volgende echo moet de vrucht inderdaad gegroeid zijn. Bij mijn echo centrum zeiden ze ook dat ze het hartje vaak pas vanaf 6 weken echt goed kunnen zien kloppen. Bij mijn eerste echo was het net een garnaal. Hoop voor je dat jouw echo gewoon veel te vroeg was en dat je woensdag een kloppend hartje ziet en dat je een andere dame krijgt die minder verwarring schept. Succes
 
Hier een update.

Vanochtend m'n 2e echo gehad ( 5 weken en 6 dagen ) Het vruchtzakje is nu 3 keer zo groot als vorige week ( bijna 10 mm gegroeid ) Maar er was geen embryo te zien... Wel zagen we ''iets'' wat eventueel een hartslag zou kunnen zijn maar de verloskundige wist het niet zeker. Nu wou ze me volgende week terug zien voor de 3e echo, maar heb gezegd dat ik het liever over 2 weken heb omdat er dan toch echt duidelijk iets te zien moet zijn. Kan het zijn dat het embryo nu (nog) niet te zien is, maar over 2 weken wel? Of moet ik er vanuit gaan dat er iets goed mis is.. Ik snap er nu helemaal niks meer van aangezien het vruchtzakje zo enorm gegroeid is in 6 dagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs
 
Terug
Bovenaan