Eerste echo verloskundige

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vandaag bij de verloskundige geweest en de eerste echt gehad nog niet veel te zien de ring was mooi te zien met een puntje embryo 5 weken en 5 dagen, ik ben deze week 36 geworden zwanger geraakt zonder dat dat de planning was, nu weet ik dat ik op een risico leeftijd zit, wat ik bij mijn eerste gesprek vervelend vond is dat de verloskundige daar ook duidelijk het onderwerp op starte tjaa je hangt erom kwa leeftijd risico's enzo dit is me 4e dus weet hoe of wat het voelde heel onzeker en twijfelde of ik niet te oud ben voor dit kindje, zijn er dames van mijn leeftijd op dit forum die de zelfde gevoelens hebben?</p><p>Groetjes Jennifer </p>

Ik zag vandaag een programma over vrouwen die ouder zwanger zijn en ze zeiden: 40 is het nieuwe 30! (En dan ben je nog niet eens 40) 
Het klopt dat de risico's hoger zijn maar alsnog worden er meer gezonde kindjes geboren dan kindjes met een afwijking van oudere moeders. Persoonlijk vind ik 36 echt niet te oud hoor! 

Ik heb een dochter van 13 en een zoon van 9 dus dit is wel echt een nakomertje ? dus probeer hier echt van te genieten ondanks het misselijke gevoel en buikpijntjes, is het verhaal oude eitjes niet echt motiverend. 
Maar blijf realistisch, ik vond me ook nog niet heel oud maar na vanmiddag ineens wel ?
Fijn dat er mensen zijn die mij ook niet te oud vinden dat geeft me een beetje meer rust ?

Gefeliciteerd!! En nee je bent zeker niet oud! Ook ik kreeg bij het allereerste bezoekje aan de verloskundige meteen een tabel onder m’n neus gedrukt, waarbij de leeftijden waren gecategoriseerd incl daaraan vasthangende % met kans op risico’s etc (waar bijv op getest wordt met nipt test bijv) en zelfs ik kreeg al het gevoel dat ik ‘oud’ was omdat ik al een paar groepen voorbij was met m’n leeftijd. En ik ben 32 nota bene! Kreeg toen heel erg het gevoel van, hmmm waarom zijn we niet wat eerder begonnen!? ? Slaat nergens op natuurlijk, maar het is toch stom dat zo’n tabel - en gesprek bij jou - je dan zo ‘oud’ kan laten voelen he! Dit is ons 1e kindje die geboren zal worden als ik 33 ben, mocht ons nog een 2e kindje gegund zijn dan kan ik ook zomaar zijn dat ik jouw leeftijd heb (of ouder).. nix mis mee!!! ?? Fijne zwangerschap gewenst!!! ?

Ik ben op dit moment 40 jaar en zwanger van ons tweede wondertje ! Ik ben nu 26 weken en ik moet zeggen dat ik het in het begin ook moeilijk mee had, iedereen over dat je zo oud bent ! Als mijn leven anders had verlopen had ik graag kinderen eerder gehad maar dan had ik niet zo vader voor ze wat ik nu heb ! Ik kan ze straks alles geven en heb veel meer rust in mij ! Ik ben zo blij dat ik ze later heb gehad , en echt 40 is de nieuw 30 ! 
Ga lekker genieten dat doe ik ook ! 

Terug
Bovenaan