eerste echo was goed!!!!!!

we zijn zo blij, de eerste echo was goed!!! een sterkt kloppend hartje en een kindje dat de grote had van een kindje van 8 week + 1 dag...(dit was gisteren en ik ben morgen 8 week).

We blijven door Ninthe* onder strenge controle met weer extra echo's en een uitgebreide echo met 16 weken.

Over 4 weken hebben we weer een echo met dubbeltest.

Het enige waar ik van schrok was: Ik beval sowieso niet thuis, wil ik ook niet, maar het mag ook niet....
Bij Nova had ik een totaal-ruptuur en het kan zijn dat ik in de loop last krijg van het litteken en als ze ook maar vermoeden dat dit kindje aan de grote kant zou zijn ( Nova liep 3 weken voor in groei en zou rond de 9 a 10 pond zijn als ik niet te vroeg was bevallen) of dat het maar iets scheef ligt met het hoofd dan krijg ik een keizersnede....
Veel vrouwen denken, oh lekker dan niet de pijn van een bevalling....maar ik besef al te goed dat een keizersnede een zware buikoperatie is, dat je daarna bijna niks mag doen, en ik heb hoe je het went of keert wel een kleine van 2 rondlopen dan hier...

Maar ok we zullen het wel zien...we laten het over ons heenkomen....de super echo van gister kan op dit moment geen enkele pret onderdrukken!!!!

Liefs Randy

Nou ten eerste gefeliciteerd met een goede echo!
Vraagje waarom wordt je datum niet verschoven?

Wel goed dat je extra onder controle komt. Jammer idd dat je niet thuis mag bevallen. Bij mij ook precies hetzelfde dus. Moet bevallen in ziekenhuis en heb extra controle's.

Ja idd een keizersnede is niet erg lekker idd. Veel mensen vergeten dat je dan 6 wken niks mag doen, niet handig als je al kindjes hebt lopen.

Hoi,

Ja weet niet waarom ze de datum niet verschuiven, waarschijnlijk omdat Ninthe* en Nova ook altijd aan de grote kant waren...ik draag blijkbaar grote kindjes ...hahaha....

Maar ja als dit kindje niet goed ligt of te groot is dan wordt het een geplande keizersnede en dan maakt die datum toch niet meer uit...

Die 3 dgn maakt het verschil nu ook niet, Bij Nova vond ik het wel heel raar omdat het 3 weken was, maar dan zijn de longetjes niet verder in groei dan de zwangerschapsduur op dat moment.

Ja 6 weken....blehh....helemaal niks voor mij, Bij die totaal ruptuur heb ik anderhalf uur op de ok gelegen, zolang deden ze over het hechten maar ik heb nooit last gehad, en had over de 50 hechtingen...Dus de dag na de bevalling liep ik alweer vrolijk rond in het huis houden te helpen, ik kan slecht stil zitten....dus moet niet denken aan 6 weken met een pittig meisje dat dan ons huis helemaal afbreekt hahahaha

Mag ik vragen waarom jij in het ziekenhuis moet bevallen en extra controles krijgt?

Ik had een ernstige zwangerschaps vergiftingen. Daarbij lag ook mijn zoon verkeerd, dus met rug tegen mijn rug. Hij was bovendien een sterrekijker en zat ook nog eens vast met zijn schoudertje. Ben echt helemaal opengeknipt om hem op tijd te kunnen halen. (trekken met vacium) Hij had het bijna niet gehaald. Moest door dit ook 4 dagen in couveuse. Mijn placenta had een gewicht van 2,5 kilo!!!! wat niet normaal is.

Extra controle krijg ik omdat dit nu mijn 5de zwangerschap is maar 2de kindje, en door wat boven is beschreven. Ook blijkt sinds kort dat mijn zoon een stofwisselingziekte heeft.

oh maar mijn zoon was maar 3100 gram... Nu gaan ze kijken of de 2de niet groter wordt dan hij. Wordt hij groter dan wordt het ook eerder gehaald. evt door inleiden.

Goed zo, wat een fijn gevoel dat het iig. goed zit nu. Fijn ook dat ze je frequent controleren.

En verder.... idd afwachten maar, misschien valt het allemaal toch mee, en zo niet, dan kun je niets anders doen dan je bij de keizersnee neerleggen.

Ik moet nog 3 weken tot mijn eerste echo, ik kan niet wachten om te horen dat er idd een hartje klopt(maar na meer dan 1,5 jaar kan dit er ook nog wel bij hjoor, ik ben al blij dat dit gelukt is ;-).

Wenser

Terug
Bovenaan