eerste echo

<p>Hoi meiden,</p><p>Ik ben vandaag precies 4 weken zwanger. Over 4 weken heb ik mijn eerste echo. Wat nog veelste lang duurt voor mijn gevoel haha. Wat kan ik verwachten bij de eerste echo? en wat is er al te zien? ik ben dan 8 weken zwanger. ik hoor graag jullie ervaringen ik vind alles wel spannend nu omdat het de eerste keer is dat ik zwanger ben.</p>

Nou het belangrijkste is dat je een mooi kloppend hartje ziet hihi. En ze kunnen kwa meting kijken hoe ver je bent. Ook vragen ze veel over jou en je partner echt een intake dus. 
Ik had zelf een inwendige echo (niks van gemerkt) en als je dan dat kloppende hartje ziet ga je je het echt pas beseffen vond ik hihi 

Geniet van je zwangerschap x

Ik kreeg ook een inwendige echo, uitwendig was niet te zien. Het kan helpen om met een volle blaas te komen, dan wordt je baarmoeder wat naar voren gedrukt waardoor het uitwendig beter zichtbaar kan zijn. 
Ik dacht dat ik bij de eerste e ho echt een hartslagje kon horen, dat is dus niet zo, je kan het hartje, piepklein wel zien kloppen. Het is een beetje vergelijkbaar wanneer het buiten donker is en je ziet in de lucht een vliegtuiglampje knipperen, zoiets.. 
Ik vond de eerste echo bijzonder om te zien, maar ook wel een beetje saai ( dat klinkt misschien heel fout, zo bedoel ik dat niet . ) je ziet namelijk echt alleen maar een klein vruchtje, niets beweegt, het lijkt nog zo ver weg zeg maar... Nu ik ondertussen mijn 20 weken echo gehaf heb is het gewoon heel bijzonder. 
De eerste echo is dus echt een bevestiging van je zwangerschap en om te kijken of er een kloppend hartje is, en of t vruchtje groeit en hoever je bent door op te meten. 

Succes en geniet ervan! 

Ik had mijn eerste echo  met de 8.5 week uitwendig lagen  mijn darmen ervoor dus kreeg hem inwendig je zag  een klein vruchtje een beetje de worm doen en een mooi hartslagje was fijn  om te zien.
Verder vragen  ze heel veel bij de intake  over jou en je partner en erfelijke dingetjes enz.

Afgelopen maandag hebben wij onze eerste echo gehad. Ik was toen 7,3 weken. We zagen een klein knipperlichtje wat het kloppende hartje was. Prachtig om te zien! Verder konden we er qua vorm nog niet zoveel uithalen, het was meer een witte vlek ?

Gefeliciteerd !
Ondanks dat t nog klein is kun je met wat mazzel en fantasie er wel n soort mensachtig figuurtje in zien. Hart kloppen kun je zien, de verloskundige legt ook uit wat je ziet. Ze zal je ook vertellen wat de volgende stap is. 
Bij ong.12 weken krijg je weer n echo, en dan kun je al veel meer zien. 
Bij mij lukte t via de buik de 1e keer  (maar daarna tot nu toe steeds inwendige echo gehad om beter beeld of hoek te krijgen) tja is wat akward, maar er staan je nog wel ergere dingen te wachten daar onder .
Geniet van je zwangerschap

Terug
Bovenaan