Eerste echo

<p>Goede avond </p><p>ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger ik heb 25ste mij eerste echo en ben dan wat de verloskundige zegt als het allemaal klopt dat ik dan 7 weken ben zou dan het hartje al kloppen ? en wat als ik iets korter ben 6 weken zo kan ik dan ook het hartje zien</p>

Verschilt voor iedereen, met 7 weken mag je uitgaan van een kloppend hartje te kunnen zien.. 6 weken bij de een wel en de ander niet. Voor zo ver ik weet. Bij m'n eerste met 5.2 geen hartje nog te zien en nu met 5.2 wel al een hartje zien kloppen. 

Het kan zijn dat je echo inwendig moet, dan horen ze met 7 weken wel een hartje te zien. Bij mij konden ze met 7 weken het hartje ook gewoon uitwendig zien, verschilt per persoon. Zorg in ieder geval voor een volle blaas, dan is de kans groter dat het uitwendig lukt

Ik heb met 5+4 en 5+6 ook kloppende hartjes gezien op de echo (wel inwendig), maar dat is een beetje geluk hebben. Ik was er wel voor gewaarschuwd dat de kans bestond dat ze het nog niet zouden zien en dat dat niet per se hoefde te betekenen dat het niet goed zat, maar ivm eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap en verhoogde kans op herhaling kreeg ik toch zo vroeg een echo omdat ze dan meestal wel al kunnen zien of er niet iemand op de verkeerde plek is ingenesteld. 

Terug
Bovenaan