Eerste Echo

Hoi allemaal met hoeveel weken hebben jullie je eerste echo gehad??

ik heb al me brief gekregen voor de verloskundige maar ik lees in veel informatieboekjes dat je pas met 12 weken terecht kunt voor de eerste echo
 
Ik mijn eerste echo gehad bij 8 weken en 3 dagen.Gemiddeld doen ze inderdaad de eerste echo met 12 weken maar eerder kan ook. Ik kreeg wel een inwendige echo maar dat is niet erg.
 
Ik heb bij de tweede zwangerschap een uitwendige echo gehad met 10 weken. Er is dan niet veel te zien, je ziet echt een wormpje zwemmen. Je kan al wel het hartje zien kloppen. Ik zou dus echt wachten op 12 weken, want dan zie je alles veel beter.
 
ik heb me eerste echo gehad bij 6 eken en 4 dagen omdat ik in het zh huis lag doordat ik veel te veel had overgegeven maar me tweede eigenlijk eerste was met 9 weken en dan lijkt het net een boon
 
Hoi Kimm,

Bij mij is het afhankelijk van de wachttijd in het ziekenhuis. Omdat ik vorige keer een miskraam had gehad, wilde ik graag wat eerder een echo laten maken. Kon uiteindelijk toch pas terecht bij 11 weken. Eerder was er geen plek, alleen als er spoed zou zijn en dat was er gelukkig niet. Op zich is 12 weken ook wel een mooi moment. Als alles dan goed is op de echo is de kans dat het alsnog fout gaat heel erg klein.

Succes ermee!
B.
 
Door vakanties van personeel in het ziekenhuis heb ik met 8 weken al een echo gehad. De vk wil je graag rond je 12e week voor het eerst zien en wil dan dat je daarvoor de echo al hebt laten maken (tenminste dat was bij mij in Utrecht zo). Wel liefst zo laat mogelijk. Is voor jezelf ook leuker omdat je dan meer ziet van het kindje.
Fijne zwangerschap, Kiki
 
Ik ben vanmorgen naar de ha geweest, ben 6 wk. Over 5 à 6 weken mocht ik een afspraak maken voor een echo. Dus met een week of 11 /12. Het is met 12 weken geworden, dan was er een plaatsje vrij.

Groetjes Mosy
 
Terug
Bovenaan