eerste echo

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

Ik ben overgestapt van de forum "zwanger worden" naar "zwanger". Volgende week krijg ik mijn eerste echo. Heeft iemand daar ervaring mee?? Mag je bijvoorbeeld de opa en oma meenemen of wordt dat niet echt gewaardeerd??? Ik krijg ook de nekplooimeting. Mag vader, opa en oma daar ook bij zijn. Ze willen zo graag mee en ik vind dat ook leuk, maar ja, zitten ze daar op te wachten: de hele familie!!

Groetjes tara
11 wkn

Hoi Tara
Gefeliciteerd...

ik heb aan mijn vk gevraagd of het goed was of ik me schoonmoeder en me moeder mee mocht nemen..hij zei...geen enkel probleem hoe meer zielen hoe meer vreugd...
dus die zijn meegeweest....en het was druk(kwa kakelen)...die waren zenuwachtiger dan ons...hihihi

bij de nekplooimeting..nemen we niemand mee...dat is toch wel erg speciaal..vinden wij..
mocht er iets zijn...ben je toch ff alleen..maar ja das ieder vor zich he..
Suc6 met alles

Tine 11wn&2dgn

Hoi Tara,

Je kunt het 't beste met je vk overleggen. De een vindt 't prima, de ander weer niet... Maar zoals Tine al zei: bedenk je wel of je het zelf wel wil - stel (de kans is klein, maar toch...) dat er iets mis is met 't kindje?

Ik hoop natuurlijk voor je dat het een heerlijke, feestelijke dag wordt!
~Hilde

hey,

dat verschilt per kliniek denk ik dan..
Bij mijn eerste echo mochten m'n vriend en mijn en zijn moeder mee naar binnen, bij de 20 wkn echo wel zelfde kliniek maar andere echoscopiste mocht allen ik + 2 mee dus helaas moest oma buiten blijven wachten want mijn vader ging ook mee. Laatste echo was het ook ik + 2 bij een andere kliniek, en bij de eerste echo waar wel meerdere mee gingen mochten er eigenlijk ook ik + 2, maar die vrouw vond het niet erg dat er nog 1 iemand bij was. Dus het zal wel heel erg verschillen..

Groetjes Claudia
32 wkn

He hoi! Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Helaas uit ervaring weet ik dat het beter is om met de eerste echo alleen je partner mee te nemen.  Ik ben in 2004 zwanger geweest en toen ik voor de eerste echo zou gaan, zou ik 9 weken zwanger zijn. Mijn partner kon toen onmogelijk vrij krijgen van zijn werk dus heb ik mijn moeder mee genomen. Wat is toen niet wist was dat ik een inwendige echo kreeg (erg leuk, met je moeders neus er boven op) en als donderslag bij heldere hemel bleek dat het vruchtje niet meer in leven was. Wat miste ik toen mijn partner! Tuurlijk was mijn moeder daar, maar op zon moment verlang je heel erg naar je partner. Ik wil je nu natuurlijk niet ontmoedigen, echt niet, maar er is altijd een hele kleine kans dat het niet allemaal goed is. Het is natuurlijk wel leuk om opa en oma mee te nemen naar een pretecho, of misschien de 20-weken echo, maar zoals je ws wel op het forum hebt kunnen lezen kan het dan ook slecht nieuws met zich mee brengen. Ik heb het geluk dat ik nu weer zwanger ben, en heb nu dus met de eerste echo en de 20-weken echo alleen mijn partner meegenomen en met de pretecho de opa's en oma's.

Nogmaals, ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar denk er goed over na... Veel succes met de echo en zwangerschap!

groetjes esther (31 wkn)

Hallo,

Wij hebben a.s. woensdag onze eerste echo, spannend!
Wel hebben we met 9 weken en 3 dagen al    het hartje gehoord maar toch weer even spannend of alles goed is.
Naast mijn vriend wilde mijn  moeder graag mee en dat vind ik heel leuk, maar ik heb wel gevraagd of ze even wilde wachten dat wij eerst met z'n tweetjes kunnen kijken en dat ze er daarna bij komt. Hebben we toch dat eerste moment samen om ons kindje voor het eerst te zien. Daarna wil ik dat graag met haar delen.

Mooi compromis toch

Ik heb niet gevraagd of het mag, maar daar ga ik wel van uit, 1 persoon extra moet kunnen denk ik ?!

Iedereen veel plezier met de echo's! Genieten maar

Groetjes,

Simone

Terug
Bovenaan