Eerste echo...

Wanneer hadden jullie je eerste echo? Wat was er toen te zien?

Ik heb donderdag a.s. een afspraak bij de vk! Ik ben dan als het goed is 6,5 week! Naar mijn weten kun je dan nog niets zien/horen.....

Wanneer hadden jullie een afspraak bij de gyn of vk, en wat werd er toch gedaan?

Hoi suzanne!

Mijn eerste afspraak bij de verloskundige was met 8 weken. Dit was alleen een afspraak om te wegen, gegevens in te vullen en urine te checken! Daarbij kijk je ook ff naar de cyclus en bereken je op basis daarvan uit hoever je ongeveer ben! Aangezien mijn cyclus verre van regelmatig was hebben we ong bepaald dat ik toen 8 weken was en een echo gepland voor 10 weken (termijnecho) om daar te kijken of ik inderdaad zover was! Ik verwacht mijn eerste kindje dus weet niet of het in elke verloskundige praktijk zo werkt maar bij ons is het op deze manier geregeld!
Zien kan je al wel iets als is het piep en piepklein! Bij mijn 10 weken echo was t 2,9cm!! haha!Je zag al wel het hele lijfje want door t op te meten van kop tot staart weten ze precies hoe ver je ben omdat elk kind tot 12 weken hetzelfde groeit!Iets Horen kan je nog lang niet, dat was bij mij pas met 13 weken! Pff heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

Geniet er vooral van en zeker strakkies van je eerste echo!
Succes!

Veel liefs Tamaar
(16+4wken)

Hoi,

Ik heb 2x met 7 weken een echo gehad en alle 2 de keren was er heel duidelijk een vruchtje met een kloppend hartje te zien. Maar dat is niet bij iedereen. Dus als er nog geen hartje te zien is bij jou moet je je niet gelijk ongerust maken.

Mijn 1e afspraak bij de vk was met 11 weken. Je krijgt uitgebreidde info over zwanger zijn en ze nemen een vragenlijst met je door over je gezondheid en die van je partner en of er ziektes e.d. in fam voorkomen enz. En natuurlijk....... gaan ze naar het hartje luisteren.

Groetjes Corina

Hoi,
Mijn eerste echo was met 6 weken. Ik was extreem misselijk en werd opgenomen in t ziekenhuis omdat ik helemaal uitgedroogd was omdat ik alleen maar spuugde. Ik kreeg toen een inwendige echo om te kijken of het vruchtje nog wel goed was. gelukkig was alles goed en konden we zelfs al t hartje zien kloppen! Dit was uitzonderlijk zei de arts want met 6 wkn zie je t vaak nog niet. Ik zag een zakje met daarin n boon!! (het kindje dus) Geweldig om te zien, zoooo klein!
Veel kijk plezier donderdag!!

gr. Ing (38 wkn en 5 dgn)

Vandaag dus de echo? Veel succes.

Vind trouwens dat je snel je eerste echo krijgt. Ik krijg ondanks dat dit mijn 5de zwangerschap is en ik heb 1 zoontje en in medisch ben geen echo voor de 9de week. Ook geen afspraak hoor.

Ook kan ik trouwens bijna 11 wk zijn. Maar geen echo eerder. Raar zeg, maar ben wel blij voor je dat jij hem wel eerder krijgt hoor!

vertel je ons hoe het was?

Met 6,5 wk kan je al een hartje zien hoor! Veel meer is het niet. Je ziet een vlekje met een knippertje erin. Lijkt op een soort koffieboon :)

Veel succes vandaag.

Bij deze zwangerschap had ik een echo met 8 weken. maar met mijn vorige zwangerschap ook al met 6 weken. Dit ivm mijn behandeling icsi. Ik liep onder controle hierdoor en daarom kreeg ik al zo snel een echo! Je ziet inderdaad een soort vlekje/doperwt heel schattig.

succes en geniet ervan hoor... voor je het weet is het echt een mensje!

Hoi Suzan,

Ik heb deze keer de eerste echo gehad met 7 weken en 1 dag.Veel was er nog niet te zien, wel een knipperlichtje in een (tja hoe moet je het noemen)ieniemienie boontje.

Morgen mag ik voor de eerste keer naar de VK, dan ben ik 9 weken en 4 dagen.

Met mijn vorige zwangerschap had ik een echo met ongeveer 5 weken en 3 dagen, dit omdat ik zwanger was dmv iui en verschillende miskramen en een bbz heb gehad.
Ze deden dat zo vroeg om uit te sluiten dat het een bbz was, maar op die echo was niet veel te zien, als alleen dat het in de baarmoeder zat.

Geniet van je zwangerschap en suc6

Terug
Bovenaan