eerste en laatste fles moeizaam

Onze zoon van 5200 gram drinkt op het moment 5b flessen in het schema 07:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00. De middelste 3 flessen gaan altijd wel ok want dan drinkt hij gem. 160. De ochtend en laatste fles gaan echter met heel veel misbaar gepaard. Bij beide flessen is hij er na 70/80 cc wel klaar mee. na wat pauzes krijgen we er 110/120 in. Hij wordt heel druk en gaat met zijn hoofd naar de zijkant wegdraaien. De avondfles begrijp ik nog wel dat hij dat niet leuk vind omdat hij dan uit diepe slaap gehaald moet worden. (denk niet dat we die kunnen laten vervallen omdat hij anders echt te weinig drinkt op een dag), Maar die ochtendfles begrijp ik niet zo daar er dan veel tijd heeft tussen gezeten en hij echt klaar wakker is. Het lijkt of hij dan liever wil spelen dan drinken. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen of tips??

Ik weet niet hoe oud jou kindje is, maar die van ons die had hetzelfde probleem als jou kindje en toen zijn we overgegaan naar vier voedingen, en sindsdien gaat het super.
We doen nu de eerste fles om 8.00 dan 12.15-16.15-16.30 en dan om half negen, negen uur.
let wel de tijden zijn ongeveer he, het scheelt niet op een half uurtje of kwartiertje, onze dochter is nu dus 21weken en we doen dit nu ongeveer een twee en halve week en het gaat super, ze is wel een s'nachts wakker maar een tutje doet wonderen, en dan slaapt ze weer lekker verder.
Het belangrijkste; ze drinkt weer alle flessn leeg!!!

Terug
Bovenaan