eerste fruithapje en een vraagje

Hoi allemaal,

Volgens mijn cb mag ik al beginnen met fruit en groente als ik geen reden heb om het niet te doen. Die heb ik niet, dus vandaag begonnen. Ik heb een peertje geblenderd en die gegeven. Ze trok eerst een wat raar gezichtje, maar volgens mij vond ze het wel lekker. Ze was er alleen niet heel erg van onder de indruk, liet het gewoon gebeuren. Ze graaide er niet met haar handen naar en keek veel om zich heen. Op een gegeven moment was het klaar en had ik nog wat over. Nu mijn vraag: wat doen jullie met die restjes? Kan ik die bewaren in de koelkast en het morgen weer geven? Een dag later lijkt me niet verstanidg, maar één dag kan toch wel?

Ik vond het wel een beetje gek dat ze er niet zo van onder de indruk was. Ik had verwacht dat ze er echt een kliederboel van  zou maken. Dat hoor je zo vaak. Maar goed, misschien komt dat nog

Groetjes, emmy

Ik las laatst dat iemand het gepureerde fruit en de groente invroor in ijsblokzakjes. Kan je er zo een bolletje uitdrukken. Lijkt me handig.
Wij zijn nog niet begonnen met fruit en groente, maar ik denk dat ik het deze keer maar zo doe want bij de oudste heb ik heel wat weggegooid . Je kan het natuurlijk ook zelf opeten, maar dat gepureerde spul is niks voor mij.....
groetjes van Ruth

Hoi Emmy,

Ik verdeel wat ik maak van tevoren al in kleine porties. Die porties durf ik wel een dag te bewaren in de koelkast, maar niet het bakje waar ze al uit gegeten heeft. Via het lepeltje komt er namelijk speeksel in het fruit en dat gaat vieze dingen doen. Dus wat je wilt geven overscheppen in een ander bakje en de rest meteen weer terug in de koelkast, evt. er later meer uithalen. Dat is wat ik doe.

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan