eerste fruithapje

hai allemaal.
Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden en ik denk erover om haar eertste fruithapje te geven. Maar hoe pak ik dat aan? Geef je het als extraatje na de fles of er juist voor en hoeveel? Hoe hebben jullie dat gedaan. Vasr bedankt voor de tips.
groetjes miranda
 
Dit onderwerp is al veel vaker aan bod gekomen. Het wordt landelijk afgeraden om met 4 maanden al te beginnen. De kinderen hebben het nog niet nodig. Ze hebben tot 6 maanden genoeg aan alleen melk. Bovendien kun je als je er al met 4 maanden mee begint een allergie bij je eigen kind gaan kweken.
Advies is dus om er nog zeker 1,5 maand mee te wachten.
 
inderdaad kun je best nog wachten met het fruithapje, ik heb het bij mijn dochtertje geprobeerd maar ze vindt er echt nog helemaal niets aan dus ik denk dat ik lekker nog weer even wacht voordat ik het weer probeer, ze zal het vanzelf wel eens lekker gaan vinden.
Als ik het probeerde, gaf ik het tussen 2 flessen door, na de fles lijkt mij geen succes, maar dat is mede gezien het feit dat mijn dochtertje nogal een spugertje is. en bovendien zitten ze dan vol van de fles. paar kleine hapjes per keer en als hij/zij het lekker vindt meer.

gr sandra
 
Ik zou inderdaad nog wachten tot je kindje 6 maanden oud is, de darmpjes zijn normaal gesproken dan pas ver genoeg ontwikkeld om vast voedsel te kunnen verwerken!
 
Hoi,

Sommige kinderen zijn er echt eerder aan toe. Zelf heb ik gewacht tot 6 maanden nou ja een paar dagen eerder.

Maar ken kinderen die er echt aan toe zijn en daar dan ook onrustig onder zijn. Dus heb je een groot kind zit het aan de max van voeding en blijft het honger hebben kan je het best proberen.

Bouw het heel langzaam op eerst een paar hapjes en een paar dagen achter elkaar 1 soort. Zo kan je kind aan de smaak wennen en de darmen kunnen ook rustig wennen.
Als je het geeft kan je kiezen voor een potje of vers. Vers moet je heel goed pureren zonder stukjes. Het overige kan je invriezen voor de volgende keer.
Je geeft het tussen 2 voedingen in. Het is BIJvoeding dus geen vervangin.

heel veel succes en kijk goed naar je kind of het nodig is of dat je het gewoon leuk vind om te doen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi.

Ik ben gewoon begonnen met 4 maanden. Onze kleine jongen was er gewoon aan toe. Hij had snel weer honger. Wij geven het fruithapje tussen de eerste en tweede voeding, als tussendoortje. Hij reageerde er meteen goedop. En trouwens, volgens mij kun je geen allergie kweken. Want het zit al in het kind. Dus wanneer het er niet nu uitkomt , komt het wel wat later naar buiten.

Groetjes
 
Mijn zoontje is nu 4 1/2 maand en ik ben toevallig een aantal dagen geleden begonnen met het fruithapje.Ik geef hem tussen 2 voedingen door en dan hele kleine beetjes.Eerst vond die het wel een beetje raar het is natuurlijk behoorlijk zoet maar de dag erop ging het al beter en ook hij is er aan toe want hij maakt steeds smakgeluiden en kijkt het eten uit je mond.En dat van die allergie kweken is echt onzin dat risisco loop je misschien alleen als er in de familie iets van allergie voorkomt en buiten dat vroeger kregen kinderen al met 6 weken een fruithapje.Gewoon gaan proberen je merkt het snel genoeg of ze het wat vinden.Groetjes Ingrid.
 
Hou je er wel rekening mee dat fruit eigenlijk nog weinig toevoegt? In (borst)voeding zitten de calorieen die je kind nodig heeft en daarom is dat tot 6 maanden genoeg.
 
Terug
Bovenaan