eerste fruithapjes

Hallo!

Ik heb een dochtje van 4,5 maand en over een week of 2-3 wil ik beginnen met de 1e fruithapjes. Maar ik weet niet wanneer ik die het beste kan geven. Zij krijgt nu om 7 uur 's ochtends haar fles, om 11.00, 15.00, 19.00 en om 22.30. Na het flesje is ze nog ruim een uur op. dus bv 's middags ligt ze tussen 12.30 en 13.00 weer op bed. Ze slaapt dan van 13.00-15.00. Wanneer geef je dan het fruithapje en het groentehapje?
Ik kan haar niet eerder op bed leggen want dan slaapt ze niet, ze moet haar energie echt kwijt!

alvast bedankt voor de info!

Groetjes,
Petra
 
Hoi Petra,

Mijn jongste is net 4 maanden.Hij krijgt nu nog om 08.00, 12.00, 1600, 20.00 en de laatste om 23.00. Ik geef hem rond 10 uur z'n fruithapje en dan twee uurtjes later weer een fles. Na deze fles gaat hij slapen van 13.00 tot 15.30. Om 18.00 krijgt hij zijn groente. Je leest ook weleens dat sommige moeders het groentehapje 's middags geven maar wij eten 's avonds warm dus kan hij daar vast aan wennen en hoef je hem dus ook niks af te leren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes! Groetjes Daantje
 
Hoi daantje,

Bedankt voor je reactie! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit. Ik geef om 7 uur 's ochtends haar flesje en om 8 uur ligt ze in haar bedje en slaapt door tot half 11. Moet ik haar dan tussendoor wakker maken voor haar fruithapje en dan weer terugleggen en om 11.00-11.30 haar flesje? Hetzelfde geldt voor 's middags/'s avonds. Zij krijgt om 15.00 haar fles, om 17.00 leg ik haar op bed tot 19.00. Zou jij dan bv om 16.30 nog een groentehap geven en dan laten slapen tot 19.00?
Alvast bedankt weer!!

Groetjes,
Petra
 
Hoi Petra,

Wij zijn ook net begonnen met de fruit- en groenthap. Ik geef 'm vlak voor de (borst) voeding. Dan heeft 'ie tenminste trek. Verwacht er in het begin niet teveel van. Het is vooral proeven en kliederen het vervangt dus niet een voeding. Ik zou de kleine er zeker niet voor wakker maken. Ik geef het hapje meestal rond een uur of 12, maar wil dat langzamerhand verschuiven richting een uur of 3 en uiteindelijk naar 6 uur omdat wij 's avonds warm eten. CB adviseert overigens rond 10 uur 's morgens. Vind ik een beetje rare tijd voor een warme hap...
 
Nee, ik zou haar er niet speciaal voor wakker maken want het komt niet zo nauw aan op een half uurtje eerder of later. Het wordt vanzelf wel een vaster schema. En wat betreft het groentehapje dat zou ik idd gewoon om 16.30 geven en dan lekker naar bed. Davey krijgt 2/3 potje fruit en groente en hij gaat nu naar een schema met 4 flessen dus dat wordt ook weer een beetje puzzelen. Maar het vast goed komen met ons. Groetjes Daantje
 
Ik zou het om 15.00 uur doen, dan heeft ze honger. Geef haar een paar hapjes en dan gewoon haar flesje. Zo kun je op den duur meer fruit gaan geven en minder fles. Dit hebben we ook zo gedaan met warm eten (dat is nu dus ron 11.30). Ging prima zo.
 
Terug
Bovenaan