Eerste griepje

Hallo mama's

Van alles heb je natuurlijk een eerste keer. Ja, nog geen 6 maanden verder na haar geboorte heeft Sigrid haar eerste griepje te pakken. Ik vind het echt zo zielig. Als ze niest hangen er grote snottenbellen onder haar neusje. Ze is de hele dag mekkerig en vanmiddag had ze een koorst record van 38,5 graden. Vanavond was deze gelukkig weer gezakt tot 37.75 graden.
Ja, als mama schrik je toch en hoop je op geen ernstige dingen. Waarschijnlijk is het een simpel griepje/verkoudheid.  Een paar  weken zag ik nog Hart in Actie. Daar was een gezin waarbij het babytje  hersenvliesontsteking kreeg en nu praktisch gehandicapt was. Het was ook begonnen met een simpel griepje. Hier wordt je dan toch een beetje bang van. Na het badje vanavond haar hele lijfje gecheckt op vage plekjes enzo.
Jullie zullen wel denken wat een overbezorgde mama , maar ik vind het toch een beetje eng. Je voelt  je verantwoordelijk en ander zijds machteloos. Je kunt  weinig doen. Nu  Sigrid in ons leven is gekomen zou ik me geen leven meer  zonder haar  kunnen voorstellen....
Hopelijk is ze morgen  weer helemaal de oude, ik hoop het!

Groetjes,

Petra
 
Hoi Petra,
Het is heel gezond hoor dat je je zo verantwoordelijk voelt. Mijn dochter was ook een hele week flink ziek, hoge koorts ( hele week bijna 40 graden) en verder geen klachten.
Ben toch maar bij de huisarts langsgeweest en die stelde me gerust. Je hoort inderdaad zoveel "rare"verhalen. Dus als je het niet vertrouwt gewoon ff bij de huisarts langsgaan hoor, of ff bellen. Beter een keer teveel dan te weinig. Het zal inderdaad niets bijzonders zijn,maar het si ook voor je eigen gemoetsrust.
Succes
 
Hoi Petra,
Ja ik herken die bezorgdheid wel hoor..... Ook ik ben af en toe overbezorgd.
Maar  ja het is wel je kind. En dat hoort er helaas ook bij.
Het eerste griepje heeft mijn zoon gehad toen hij ong 7 maand was. Koorts, hangen
, veel huilen en weinig eten. Gelukkig ging dit na een paar dagen weer over. Wel heeft
het nog een week geduurd voor hij weer gewoon at. Maar als ik zelf ziek ben heb ik ook geen zin om te eten. Toch?
En dat griepje is ook nog ergens goed voor. Je kleintje bouwt zo weerstand op.
En dat is in dit kikkerlandje hard nodig. Mijn zoontje heeft alleen nog een keer de
6e ziekte gehad en verder is hij nooit echt ziek.
En idd als je het niet vertrouwt daar is de ha voor. Moederinstinct wordt gevoed door
een gezonde dosis bezorgdheid. Luister er maar naar. Is er niet voor niets.
Beterschap voor je kleintje en succes ermee.
Groetjes Melanie
 
hoi,

Hier hetzelfde hoor, als mijn zoontje koorts had was ik ook helemaal in de stress.
Helaas ging de koorts hier niet weg en was het wel ernstig maar heb meerdere malen gedacht "ik kan dit niet". Nu hij weer 'beter' is ben ik een nog ergere stresskip geworden.
En volgens mijn oma gaat dat het hele leven door!!
Erg he??

Sterkte

groetjes bianca
 

Heel erg bedankt voor jullie ondersteunende berichtjes.... Met Sigrid gaat het steeds beter, nog wel een flinke snotneus maar dat gaat vast wel goed komen!!!

Groetjes,

Petra
 
Terug
Bovenaan