eerste groentehapje

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik heb een vraagje. Ik heb een dochtertje van bijna 5 maanden. Nu willen we volgend weekend beginnen met het geven van een groentehapje. Ze krijgt al een tijdje een fruithapje en dat vind ze heerlijk.

Nu wil ik graag weten met welke groente we het beste kunnen beginnen en of we deze dan ook een paar dagen achter elkaar moeten geven net als bij een fruithapje?

Verder wil ik graag weten of ik ook een half potje op kan warmen en dan de andere helft voor de dag erna bewaren. Dit omdat ik denk dat ze niet een heel potje in een keer leeg eet. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken. Met een fruithapje doet ze ook twee dagen en dan is het ook nog niet altijd op.

Groetjes
Inge ten Cate

Hoi Inge,

Wij zijn ook pas begonnen met een groentehapje bij onze dochter (is nu goed 5mnd) en dit gaat prima! We zijn begonnen met doppertjes/worteltjes, dit zijn van die duo-potjes van Nestlé, hier zit in totaal meer inhoud in als een gewoon potje van bijv.Olvarit waardoor je er uitstekend 2 dagen mee kunt doen! Ze vindt dit heerlijk. Ook hebben we verse groente geprobeerd, broccoli en dan zonder zout koken en fijnmalen in de keukenmachine (wel wat water erbij gedaan, dan krijg je een iets compactere brij nl.) ook dit was een succes. Ons bevallen de potjes van Nestlé het beste, zijn niet zo enorm fijngezeefd als de andere merken en het ruikt ook niet zo overdreven sterk, ruikt natuurlijk (zelf geproefd en is best te eten). Olvarit vindt ze vies, moet zeggen dat dit ook stinkt (bijv. de bloemkool, brrrr..). Het beste is om ook  bij groente bijv.2 dagen achter elkaar hetzelfde te geven, om te zien hoe ze erop  reageren. Je kunt beginnen met bijv.broccoli, bloemkool, worteltjes. Evt. vers (zonder zout koken!) of uit potje (potjes vanaf 4mnd).

groetjes en succes!
xx Roos xx

Hoi,
onze dochter is ook 5 maanden en ik ben vorige week begonnen met groentehapjes.
Ze kreeg alleen nog maar bv. Maar de groente vond ze wel lekker, bij het cb zeiden ze begin maar met een paar haojes groente om te beginnen. Nou ze vond het zo lekker dat ze gelijk een half potje had opgegeten. Ik ben begonnen met sperziebonen en de volgende dag de rest van het potje. (staat op het potje hoe te bereiden en hoelang bewaren)
Inmiddels heeft ze ook al de bloemkool, worteltjes en broccoli gegeten en ze vond het allemaal heerlijk, fruithapje banaan vond ze trouwens niet lekker.
Hier een foto van mij kanjer:

Succes,
groetjes Sonja, moeder van Daniëlle.

Misschien een overbodige opmerking, maar als je de helft van het potje wil bewaren, dan moet je dat niet opwarmen....

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan