eerste hapje schema ??

Wie heeft een schema voor het eerste hapje?? wat mag hij allemaal hebben en hoeveel ?? en mag ik ook meteen met andere dingen beginnen zoals rijstebloem, diksap ed. ik kan hier nergens wat over vinden, want hoevaak moet hij nu de fles erbij hebben??
 
Als je kindje 6 maanden is kun je voorzichtig beginnen met het introduceren van ander voedsel naast de melk. Begin met een enkel hapje, alleen 1 groente of fruitsoort (dus geen mengsel zoals in veel potjes). De eerste dagen geef je gewoon een theelepeltje. Als je kind het wil kun je na een week wat meer geven en een nieuwe soort groente of fruit introduceren. De eerste weken ben je gewoon aan het oefenen en hoort de groente of het fruit nog geen volledige melkmaaltijd te vervangen.
Rijstebloem is niet nodig, en levert alleen maar lege calorien. Diksap is ook niet nodig, als je kindje na een fles nog dorst heeft kun je het beter aanleren water te drinken, dat is veel gezonder.
Het is verleidelijk om eerder met hapjes te beginnen, maar voor de meeste kinderen is dit niet gezond! Je verhoogt er de kans op krampjes en allergien mee.
Je kind is aan hapjes toe als het de hapjes zonder te kokhalzen doorslikt, zonder steun rechtop kan zitten en niet meer genoeg lijkt te hebben aan z'n melk.
 
Hoi, ik merkte aan me dochtertje (is nu 6 maanden) dat ze bijvoeding nodig had toen ze 5 maanden was ze stopte alles in se mond ik gaf kleine hapjes fruit 1 soort en daarna langzaam groente erbij elke dag afwisselen 1 dag fruit en 1 dag groente gewoon kleine beetjes en dan tussen de flessen zat een tijd tussen van 2 uur zodat ze wel gewoon de fles op dronk
 
Terug
Bovenaan