eerste hapje

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden krijgt nog geen groente- of fruithapjes. Ze hebben dit bij het CB afgeraden omdat hij veel hoest en verkouden is. Ik geef hem wel een paar keer per week een Nutrix-papje met een lepeltje. Dit gaat heel goed.

Ik vraag me af of ik echt niks anders mag geven, verkoudheid is toch niet hetzelfde als een allergie?
Mag ik wel ander drinken geven zoals diksap???
 
Volgens mij kan je het gerust proberen, het lijkt mij dat dat niet zoveel met elkaar te maken heeft. Stel dat hij nou allergisch zou zijn of daar aanleg voor zou hebben dan zou ik wel uitkijken. Anders probeer je toch een klein beetje.
Het is echt lachen hoor om die hapjes te geven!

Diksap gebruik ikzelf nog niet, dus daar kan ik je geen advies in geven.

Succes.

groetjes,
Petra
 
geef anders eerst groente is minder allergisch. Maar verkoudheid en hoest is geen allergie, dus ze zullen het wel zeggen omdat met 6 maanden beginnen beter is, niet dat ik dat gedaan heb zijn ook met 5 maanden begonnen, met worteljes, paar dagen hetzelfde geven en op naar de volgende groente (bloemkool bah). Dixap gaf ik ook al wel, ook verdunde thee, water, maar dat wilde hij niet, nu pas 4 maanden later (en steeds blijven proberen) drinkt hij af en toe iets anders dan melk.

Succes,
linda
 
Hoi,

Het lijkt mij juist een prima idee om er mee te beginnen voor de VITAMIENTJES. Mijn advies is ook begin met groente maar meer omdat sommige kindjes als ze eenmaal fruit(zoet) hebben geproefd ze groente minder lekker vinden en dus minder makkelijk eten. Veel plezier!!! Daantje(RJ 3 & Davey 5 mnd)
 
hoesten en verkoudheid kan een soort astma zijn en dat hoort weer bij de allergieen dus ik zou luisteren naar het cb. jullie willen allemaal zo snel alles, waarom? als ze toch zeggen dat het niet zo goed is?
 
Mee eens met de laatste. een kindje van 4 maanden hoord niet altijd te hoesten en verkouden te zijn. Weerstand en vitamine hebben ze nog van de zwangerschap over. En met 6 mnd geven is ook leuk. Al kon ik zelf ook moeilijk wachte. Toch kan je beter wachten hoef je je later ook niet schuldig te voelen als blijkt dat hij toch een beetje allergisch is.
 
Terug
Bovenaan