Eerste hapje

Mijn lievelingetje is nu 18 wkn jong en ik wil hem graag kennis laten maken met fruit. Ik ga nog niet van 5 naar 4 flessen, dus wil ik het echt als tussendoortje doen.
Wanneer kan ik dit het beste doen? En hoeveel, 1 of 2 theelepeltjes of meer? En hoe maak je dat klaar? Een stukje peer pureren ofzo? Moet daar water bij?

je kunt in het begin het beste een potje fruit kopen in de winkel.
daar hebben ze speciale potjes als eerste fruithapje, die zijn heel fijn gemalen.
in het begin eten ze niet zo heel veel. kijk wat je kleintje opkan.
Ze moeten namelijk leren hoe ze dit naar achter moeten krijgen en moeten doorslikken.
In het begin gaat het meeste naar de verkeerde kant......
ik doe het zelf rond 10.00hr/10.30hr.
over een tijdje moet je namelijk ook met het groentehapje beginnen en deze is denk ik bij de meeste wel rond 17.00/17.30hr.
op die manier is het dan mooi verdeeld.
je kunt de hapjes ook zelf maken maar je krijgt ze bijna nooit zo fijn als in de potjes.
Ons dochtertje krijgt nu wel zelf gemalen fruit en ook zelfgemaakte groente met aardappel maar zij wordt eind deze maand alweer een half jaar

hoop dat je wat hebt aan deze info

groetjes Veronique en Daniëlle

hallo,

ik ben begonnen met groentehapjes op voorstel van de kinderarts, dit is beter volgens haar omdat hier minder allergenen in zitten. De eerste paar dagen mag je een half potje geven (olvarit 4mnd) en daarna hele potjes.

fruit ben ik nu ook sinds kort mee bezig en maak dit zelf door een appel of een peer te pureren samen met een scheutje olvarit drink en een liga en een half sinasappel wat sap uitdrukken. Maar je kunt een appel ook prima koken en dan warm pureren.

groetjes sunyra moeder van yoell 4 1/2 maand

nog even een vervolg op m`n vorige reactie,

ik geef nog steeds 5 flessen van 180 erbij hier kun je nog wel een tijdje mee doorgaan....(tenministe vlgs kinderarts)

Terug
Bovenaan