eerste hapje :)

Hey allen,

Na een dringend advies, en wat nare ervaringen van anderen die ik had gelezen in een topic hieronder, was ik toch maar afgestapt van het idee om Floor met 4 maanden al haar eerste hapjes te geven. Maar, je zult zien, het loopt altijd anders dan gedacht.
Afgelopen zondag gingen we eten bij mijn zwager en schoonzus, en Floor bleef maar huilerig. Dus ik nam haar tijdens het eten op schoot, en ze werd wel rustig, maar bleef mijn eten volgen en naar mijn bord grijpen. Uiteindelijk heb ik haar dus een worteltje gegeven. Hier zat ze lekker op te sabbelen, en ze heeft er ook een klein beetje echt van doorgeslikt. Het was echt supergrappig om te zien hoe ze keek toen ze dit proefde. Helaas geen camera in de buurt, maar wel heel bijzonder :)

Liefs,

T

hahahah dat had ik wel willen zien, leuk zeg.
Bij ons is die kleine er volgens mij ook echt aan toe. Blijft kwijlen en inderdaad alles volgen wat wij eten. Heb hem gisteravond zelfs een extra fles moeten geven, hij blijft hongerig. Dus volgens mij echt tijd voor bijvoeding.
Die floor, mhh leuk

Ah wat leuk zeg!hier ook een grote eter hoor.van morgen een appel met halve banaan helemaal op!!en lekker dat hij het vond!!maar durf eigenlijk meer op zo een dag niet te geven van vasr voedsel.maar toch idee dat hij nog niet genoeg heeft.hij komt s nachts weer 2 keer en is vaak aan het happen en wilt dan geen speen of melk meer.ook zit hij veel met handen in mond en veel kweilen ook.komen nog geen tandjes aan ook.
heb zelf nog wel genoeg voeding want kolf genoeg en zit ook vet op de melk en hij groeid ook super.dus gewoon grote eter.
hij heeft zich trouwens gisteren voor het eerst omgedraaid,van rug naar buik dan.hij kon niet terug haha.ben trots op mn ventje
liefs jootje

Wat leuk! Diederik heeft ook echt grote interesse als wij aan het eten zijn. Hij stopt dan zijn 'andere bezigheden' en gaat alleen maar zitten kijken en smakken. Echt grappig! Maar hij moet nog even geduld hebben, i.i.g. tot begin februari.

Maes kijkt ook heel aandachtig als ik iets drink of eet, terwijl zusje Isa geen enkele interesse toont. Toch wel grappig om dat verschil nu te kunnen zien! Hij moet ook nog even wachten, is al zo'n dikke boeddha, maar mss in de loop van volgende maand toch maar eens proberen!
Jammer dat er geen camera bij was, maar er volgen nog voldoende gekke-bekken momenten ;-)

Go voor Floor! Lijkt mee een grappig gezicht, een baby met een wortel;)

Julia is over 2 weken 4 maanden, maar ik denk niet dat ik ga beginnen met de fruit/groentehapjes. Eerst maar eens wat rijstebloem o.i.d. door de laatste fles doen. Zo gaat ze lekker verzadigd de nacht in.

Ik was vorige week bij het CB en maakte een opmerking tegen de arts dat Julia zoveel kwijlde en met haar handjes in haar mondje zit. De arts vertelde dat dit ter voorbereiding is op het krijgen van tandjes. Dat duurt nog een paar maanden, maar toch kan een baby hierdoor al veel kwijlen. Hoeft dus niet te betekenen dat een baby honger heeft. Julia doet dit ook als ze net heeft gedronken, dus had zelf ook nog niet de link gelegd dat dit door honger kan komen.
Ze kijk wel veel naar me als ik eet 9heel schattig). maar ze kijkt altijd veel naar me, dus ik hoop dat ik straks de goede signalen oppik als ze echt behoefte heeft aan vast voedsel.

haha.. inderdaad dat kwijlen! Doet Floor ook de hele dag. Denk ook niet dat ze te kort komt met haar melk..Zit nu op 4 flessen per dag, en gaat erg goed. Dit was gewoon een extraatje ;) Grappig he, dat ze eten al volgen.

geniet zo van ons meisje :)

Wat ik op het CB hoorde over het kwijlen -ik vroeg het daar ook na aangezien ik Warren aardig kan uitwringen...- is dat de speeksel klieren vanaf een maand of 3 volledig tot ontwikkeling gaan komen en daardoor vaak een beetje (of een boel) gaan over produceren.

Pfff, nou, ik blijf slabbetjes omdoen en als hij op z'n buik ligt moet ik ook een lap onder z'n hoofdje leggen hoor anders is mijn bank/bed helemaal soppig... ;-)

X
Evje

Terug
Bovenaan