Eerste hapje ?

Ik zit er over te denken om morgen te gaan beginnen met het eerste hapje. Jochem word dinsdag 12 weken. Ik weet dat het wat vroeg is maar meneer heeft gewoon niet genoeg aan zijn flessen. Ik zit nu met de avond en de ochtend fles op 210 en dan nog drie van 180. Ik merk dat hij niet meer genoeg heeft aan die flessen van 180. Hij komt gemiddeld nog om de 2 a 3 uur. gister heeft hij 3 flessen van 210 gehad en 2 van 180. Aan het cb bureau heb ik ook niets. Die raden het af om hem een grotere fles te geven. Maar ze vergeten wel dat hij qua gewicht en lengte boven het gemiddelde zit, dus het kind heeft meer nodig. Het KDV zei dat ik er ook bambix doorheen kan gooien om er een pap fles van te maken. Jochem heeft speciale dieet voeding voor de reflux, maar volgens de apotheek kan dat geen kwaad. Zou het ff moeten uitproberen.

Ik zou het gewoon proberen.
Je mag toch ophogen tot ze aan de 1 liter per dag zitten? Dus 3 flessen van 210 en 2 van 180 mogen want dan zit je aan 990. (als ik goed heb gerekend) En het is niet de bedoeling dat hij trek heeft dan heeft hij er duidelijk niet genoeg aan.

Wij zitten op 3 flessen van 150 + 5 scheppen en 2 flessen van 120 + 4 scheppen.

06.30 - 150
10.30 - 120
15.00 - 150
18.30 - 120
22.00 - 150

En ze drinkt eigenlijk nooit alle flessen leeg. Ze is nu 13 weken.

Ik kijk er al wel naar uit om te gaan beginnen met een fruithapje.

Succes ermee, en we lezen wel hoe het hapje is gegaan :):)

er zit een groot verschil in wat het cb zegt.bij mijn vorige zat ik ergens anders bij een cb.daar moest alles op tijd en via de regels.nu zijn ze veel makelijker.toen ik met 3mnd kwam zei ik ook soms boven de liter te komen en mijn meisje zit met lengte en gewicht onder het gemiddelde.ze zij als ze honger heeft moet je gewoon meer geven.er waren wel meer kinderen die 5 flessen van 240 drinken.ik denk dat je je eigen gevoel een beetje moet volgen en dan maar niet alles tegen ze zeggen als ze zo moeilijk doen op het cb.ze zij ook dat het niet uitmaakte dat ik soms na 2,5 uur en soms pas na 5 uur de fles gaf.ik hoefde er niet wakker voor te maken.
heel veel sterkte.
sept mama

Riley krijgt nu 4 x 210cc.
7.00, 11.00, 15.00 en om 18.00
Hij slaapt klokje rond van half 7 tot half 7 en heeft genoeg aan zijn flessen.
Ik heb van de week ook fruitje en groentje geprobeerd, hij vond het niet echt bijzonder dus ik wacht nog maar even. Riley is nu 12 weken.
Voor wat betreft de voeding, ik heb altijd begrepen dat ze niet meer dan een liter mogen omdat dit heel slecht zou zijn voor de niertjes....!?

dat van die liter wist ik niet eens....wij zitten nu ook op 4 flessen van 210cc. hij drinkt ze niet altijd leeg.
snachts ook geen fles meer, om 22 uur de laatste en dan om 9 uur de ochtendfles weer....heerlijk!

Dat van die liter had ik ook al eens gehoord van iemand. Wat betreft de richtlijnen op het blik daar snap ik ook niets van want 5 x180 = 900 en 4x210= 840. Ik ga nu eerst de alle flessen verhogen naar 210. Misschien red hij het wel op 4 flessen van 210. Vandaag was hij op het KDV en ze hebben hem extra lauwwarm water gegeven na de fles van 180 om dat hij dus niet voldaan was. Ik heb ook bambix in huis gehaald dus als dat niet werkt ga ik wel papflessen geven.

Brenda, ik bedenk me nu, heb je al eens voeding voor hongerige beebs geprobeert? Dit hebben wij voor Riley & zijn zus had die ook.
Bij ons hielp dit aangezien onze hongerlappen om de 2 uur voor voeding kwamen :s!!

Nee, omdat Jochem dus speciale voeding heeft die dikker word in de maag. en om nu weer over te stappen zie ik ook niet zitten.

Vandaag rond 12 uur heeft hij zijn eerste Bananen hapje gehad en het was hilarisch. we hebben het gefilmt. hij heeft een paar gezichten getrokken. Maar meneer was een beetje verontwaardigd dat hij niet meer kreeg. Om nu gelijk het halve potje te geven durfde ik niet aan voor de eerste keer.

Terug
Bovenaan