Eerste hapjes baby

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Mijn dochter is bijna 5 maandjes en we zijn maandag gestart met hapje geven. Ze weegt nu 5.3 kg (was dysmatuur bij geboorte).</p><p> </p><p>Vanaf de eerste keer dat ze een hapje kreeg gaat het super goed! Ze doet haar tongetje niet naar buiten en snoept de worteltjes heerlijk op. </p><p>Vandaag ging  zelfs haar mondje al open op het moment dat ze alleen al de lepel zag! Officieel zijn dit natuurlijk oefenhapjes en mag ze maar 3 lepeltjes. Vandaag iets meer gegeven, nou heerlijk vindt ze het. Zou ze honger hebben...?</p><p>Zouden jullie blijven bij de 3 lepeltjes of lekker wat meer geven?</p><p> </p><p>Bedankt voor het meedenken.</p>

Als ze er geen krampjes van krijgt kun je een paar lepeltjes meer geven, maar zou het wel rustig opbouwen. De maag moet er echt even aan wennen. En ze moet natuurlijk nog wel de hoeveelheid melk die ze krijgt blijven opdrinken. 

Ik hield altijd het gewicht van olvarit aan. 4-6 maanden 125 gram geloof ik maar ik zou ook rekening houden met het lage gewicht dus misschien opbouwen naar 100 gram?

Super bedankt! Ik geef het groente hapje nu tussen twee flessen in. Haar flesjes gaan er tot nu toe ook allemaal goed in.

Maar 5,3 kilo met 5 maandjes is niet veel. Maar als ze goed groeit en zich goed ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken. Maar ik vind het wel 'grappig' omdat mijn zoontje bij de geboorte al 4,7 kilo woog?

Dat is zeker een verschil, mamaJanssen! Onze dochter woog maar 2400 gram bij haar geboorte, bij 38+4 weken. Voor de rest doet ze het super goed gelukkig. 

Die van mij is met 41 weken geboren. Lag op de 3500 lijn dus niet ingegrepen. 38 weken wel een normale zwangerschaps duur wat was de oorzaak van haar lage geboorte gewicht?

Ik zou inderdaad ook even afwachten hoe haar darmpjes reageren. 
Ik ben zelf begonnen met groentenhapjes toen mijn zoontje 4 maanden was. Nu 4 weken bezig. Eerste twee weken alleen groentenhapje einde van de middag. Maar hij was zo geïnteresseerd in mijn fruit, dat hij nu sochtends een fruithapje krijgt en smiddags groentenhapje. Beide rond de 75 gram per keer en gaat helemaal op. Bij fruit maakt hij ook echt "mmmm" geluidjes, zo schattig. 
Moet ik er wel bij zeggen dat hij met 3 maanden al 7 kilo was. 

Terug
Bovenaan