eerste hapjes en flessenschema

Hallo moeders

Wij introduceren de eerste hapjes. Beetje groente en fruit voor 4 maanden. Een smaak per 3 dagen. Mag allemaal van CB.

Wat vinden jullie een handig moment voor een hapje?? Lucas wil meteen erna een fles omdat hij maar een beetje krijgt, maar drinkt die van 19 niet leeg omdat hiju net een hapje op  heeft.

Is er een handig tijdstip voor met name fruit??

En wat wordt het schema met 6 maanden??

En hebben jullie met 4 maanden de 5e fles er al af en welke fles gaat er daarna wanneer af?

Ben een beetje zoekende naar een nieuw schema.

Groetjes
Martine

Hoi martine!!!
De mijne is nu bijna 6 maanden, al vanaf 4 maanden heeft ze 4 voedingen per dag.
Haar "schema ziet er als volgt uit;

8.00 uur fles 210/7 schep of rijstebloempap van150/5 + 4 el. RB
9.30 fruit hap en naar bed.
11.30 uit bed/spelen
12.00 fles 210/7
13.00 naar bed
15.00 uit bed/spelen
16.00 fles 210/7
17.00 soms naar bed, maar hooguit een 30 min. dan is ze er weer klaar mee.
18.00 groentehap (nu volledig potje 6maanden)
19.00 maak ik nog een klein flesje klaar, puur voor mezelf om zeker te weten dat ze genoeg heeft. Drinkt ze overigens hooguit 50 cc van.

Toen ik begon met groente, heb ik elke keer een volledige fles klaar gemaakt, tot ze zelf elke keer aangaf dat ze meer groente wilde. Dit is dus zeg maar daardoor automatisch afgebouwd.Nu drinkt ze dus min of meer maar 3 flessen.

Succes!!!

mijn zoon is 6 mnd en krijgt om half 6, om 12 uur ,om half 7,en om half 12 zijn fles met 19oml meer drinkt hij niet.
om 2 uur krijgt hij fruit en om 16:45 eet hij met ons mee zijn groentes.
hij slaapt smorgens van half 10 tot half 12, en smiddags van half 3 tot 15:45.

dit is ons schema tussen door drinkt hij nog wat sap en hij is erg schema vast dat scheelt wel maar een keer eerder fruit of de fles moet kunnen.

groetjes bianca

Hoi Martine, ik geef zelf borstvoeding, en geef altijd eerst de borst, en daarna pas het fruit. We zijn pas sinds 'n week hiermee bezig, en dat bevalt prima. De hoofdvoeding voor je kleine is nog altijd melk, met als aanvulling fruit of groent. Geleidelijk aan ga je de hoeveelheden opbouwen. Heel veel succes Wendy p.s. Hoe oud is je kleine?

Terug
Bovenaan