Eerste hapjes

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 4 maanden we mogen dus bijna met de oefenhapjes beginnen. Nu zie ik overal staan dat je kindje goed rechtop moet kunnen zitten voor die hapjes. Geen enkele baby van 4 maanden kan toch zelfstandig rechtop zitten? Ik neem aan dat in een wipstoel ook telt?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Wipstoel telt ook, of in ons geval newbornset van de tripp trapp.. of gewoon ondersteund 'zittend' bij je op schoot, maar dat vind ik persoonlijk altijd wat onhandig

Ik gaf mijn dochter ook haar hapjes in haar wipstoeltje.
Zolang het eten echt goed gepureerd is en de kleine wel de nek stevig kan houden zie ik het probleem niet.
Ik zette het wippertje overigens wel rechtop, niet in de lig stand.

Mijn dochter is 3.5 maand en ik geef haar af en toe al een hapje geprakte banaan of peer. Gewoon in de wipstoel. In het begin likken ze er toch alleen maar aan en krijgen ze nog (bijna) niks binnen, dit moet je echt blijven oefenen en in de loop van de weken gaat het beter. 
Ze vindt het ook lekker om te sabbelen aan een stuk banaan, appel of peer. Zo sabbelen ze de smaak al op. 

Als het nekje maar een beetje sterk is, enje kindje dus niet te veel in elkaar gedoken of scheef zit, kan een wipstoel oid ook prima. Wij hebben vanaf krap 5 maanden eerst in zij wipstoeltje gegeven, maar omdat meneer vrij sterk was, al heel snel een gewone kinderstoel met verkleiner geprobeerd! Dat ging heel fijn en een stuk minder geknoei dan in een wipper

Hoevaak bleven jullie de eerste smaken herhalen?
Hij heeft achter elkaar het volgende gehad 3x broccoli 3x wortel 3x bloemkool. Maar nu... dit herhalen en beginnen met fruit? Of alleen herhalen of alleen fruit....

Hoevaak bleven jullie de eerste smaken herhalen?
Hij heeft achter elkaar het volgende gehad 3x broccoli 3x wortel 3x bloemkool. Maar nu... dit herhalen en beginnen met fruit? Of alleen herhalen of alleen fruit....

Terug
Bovenaan