hoihoi,
ik had bij het topic van 3mnd hier over ook een reactie gegeven, heb hem even gekopieerd:
bij mijn dochter ben ik op de dag af met 4mnd begonnen met het eerste fruithapje. een paar lepeltjes peerpuree en ze vond dat helemaal geweldig. bij haar merkte ik echt dat ze al toe was aan meer. zij dronk toen flessen van 180 (5x) leeg in iets meer dan 10min (moedermelk). stiekem vond ik het zelf ook erg leuk om iets nieuws te proberen.
heb het toen langzaam opgebouwd elke dag een paar lepeltjes fruitpuree. ook een paar dagen achter elkaar hetzelfde zodat ik goed kon zien hoe ze erop reageerde. na een paar weken ben ik ook met groente puree begonnen (wortel, bloemkool, broccoli) ook elke keer 1 soort een paar dagen achter elkaar. met 6mnd zijn smaakjes gaan mengen.
ik denk dat ik nu ook rond ongeveer 4mnd heel langzaam begin met een paar hapjes fruit. ik geef nog borstvoeding en wil dit tot 6mnd volhouden (bij mijn dochter ook).
je moet vooral naar je eigen kind kijken, heb je het idee dat ze nog ruim voldoende hebben met melk alleen dan kan je beter nog even wachten. maar heeft je kind al echt interesse in wat jij eet, dan kan je heel rustig aan beginnen. maar het advies is wel een paar dagen (min3) hetzelfde zodat je goed kan kijken hoe je kind er op reageert. en beginnen met een paar lepeltjes per keer. het eten van een lepel opzich is al een hele kunst voor de meeste. en het meeste loopt er dus ook meestal meteen weer uit.
dus vooral niet je camera vergeten :-D
succes en vooral veel plezier hihi