Eerste inenting terwijl hele huis ziek is

<p>Hey allemaal</p><p>Iedereen in huis is hier ziek behalve de baby en ik. 1 heeft zelfs buikgriep en t gewone griepvirus (denk ik)</p><p>Mn baby is bijna 12 weken en we hebben de eerste keer enten al uitgesteld vanwege zn verkoudheid.. nu is hij weer verkouden en dus t hele huis ziek. Is t dan verstandig om in te enten??</p>

Overleg dit met je huisarts en/of het cjg. Dat zijn de mensen die ervoor geleerd hebben en je hierin het beste kunnen adviseren. Niet de gemiddelde forummer ?

Ik zou 100% uitstellen. Krijgt je kindje borstvoeding? Dan is er iig ook al heel veel bescherming via jou (antistoffen tegen door jou ooit doorgemaakte ziekten zitten in de melk). Bij een vaccinatie krijgt je kind een enorme 'douw' te verwerken en als ze niet lekker in orde zijn moet het immuunsysteem helemaal op z'n toppen werken om de vaccinatie te verwerken.

Ah oke, ja elke situatie is anders natuurlijk daarom dacht ik overleg even. Ons meisje was bij de 1ste vaccinatie verkouden met een vervelend hoestje. Toen zeiden ze zolang ze geen koorts heeft kan ze gevaccineerd worden. Ze had ook weinig last van de prik, alleen lichte verhoging maar dat schijnt te betekenen dat het lichaam goed reageert. Wij hadden dus geen andere zieke mensen in huis. Dus geen idee wat ze daarbij adviseren, ben wel benieuwd!

Terug
Bovenaan