eerste IUI afgelast ivm teveel eitjes...dilemma....helpppp

A

Anoniem

Guest
Ik was aan mijn 1ste IUI toe deze maand maar helaas (??) heb ik vandaag te horen gekregen dat ik teveel eitjes heb waardoor het deze maand niet door kan gaan.
Nu raadt de gyn mij ook af om niet onbeschermd te   vrijen ivm met een meerlingzwangerschap...maar ik bedoel ik wil het juist zo graag dus waarom niet??
wie heeft in hetzelfde schuitje gezeten en ik zit nu ook in een dilemma of ik niet moet vrijen of juist wel....

sinds vorig jaar is endometriose bij mij geconstateerd en ik heb een cyste .....daarom is het juist belangrijk voor mij dat ik zsm kinderen wil hebben omdat ik bang ben dat het anders nooit gaat lukken....

wie o wie......helppppppppppppppppppppppppppp

Zóóó herkenbaar!

Ik had hetzelfde dilemma: vijf eitjes en het advies om geen sex te hebben. Nu ben ik nogal eigenwijs aangelegd en ik dacht beter veel dan geen!
Maar ja, die ronde niets bevrucht dus helaas.
Ik heb aan de gyn gevraagd hoe groot de kans was dat ze werkelijk allemaal bevrucht zouden worden. Ze zei het zullen er waarschijnlijk hooguit twe of drie zijn maar er is een kleine kans dat ze toch alle vijf bevrucht worden.
Daarnaast, en dat was eigenlijk de baelangrijkste reden zei ze, heb je een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dit kan voor jezelf levensbegreigend zijn.
Succes met je dilemma!

groetjes Astrid

Hallo,

Hoe graag je ook zou willen, ik zou het niet doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en het niet gedaan. De artsen waarschuwen niet voor niets...maar het is je eigen keus.
Ik vond de risico's te groot. Bij een b.b. zwangerschap kun je ook nog eens een eierstok kwijtraken.....liever niet.

succes

veel liefs
Sjanneke

Terug
Bovenaan