Eerste keer brood eten: hoe en wat?

Hallo meiden!

Op het consultatie bureau -nu alweer 3 weken geleden- vertelden ze dat Stijn (8 maanden) tussen de middag ook brood mag gaan eten. Ik vraag me alleen af hoe jullie dat doen en hoe het dus in z'n werk gaat. Kunnen jullie me er meer over vertellen (doen jullie er bijvoorbeeld al beleg op en wat voor soort brood gebruiken jullie?)?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

Hoi Laura,

Toen Julian 6,5 maand was zeiden ze op het CB al dat hij brood mocht gaan eten, dus dat heb ik hem direct voorgezet toen we thuis kwamen!
Ik geef hem tarwebrood (dus zonder pitjes, zaadjes en andere stukjes) met een beetje margarine. Je mag ook met smeerworst of smeerkaas doen, of bijv. wat van het fruithapje er op. Maar Julian vindt het vooralsnog lekker zo, dus dat laat ik dan zo. Daarbij krijgt hij uiteraard nog een fles. En dan...op bed!
Het is genieten hoor als je kindje brood gaat eten!

Groetjes,
Daisy

Hoi

Ik ben gister begonnen met brood (Tessa is van 10 september 2006) en heb stukjes brood met margarine gegeven, dus zonder ander beleg. Af en toe een slokje melk tussendoor en smullen maar! Ze vindt het heerlijk!

Ik geef gewoon bruin brood (dus geen volkoren) met smeerkaas of smeerworst.

Eerst haalde ik de korsten eraf, nu krijgt hij met. Ik snijd kleine stukjes en doe een stukje per keer in zijn mondje, tegen zijn wanngetje aan.

Let op dat het brood niet te vers is want dan kan het wel eens gaan plakken. Mijn brood zit altijd in de diepvries en dat haal ik er een dag van te voren uit.

Lukas heeft ook nogal eens de neiging om te gaan hamsteren, of te wel hij slikt het niet door maar plakt het tegen zijn gehemlte. dat haal ik dan even los met mijn vinger en dan slikt hij het wel door.

Annemieke

Ik hoor steeds margarine op brood. Maar bij ons in de koelkast staat altijd halvarine. Kopen jullie speciaal voor de kleine margarine, of smeren jullie ook halvarine er op?
Liefs Nelleke

Hoi hoi,
bij ons op t cb zeiden ze met 6 mnd ook dat Twan aan t brood mocht, gelijk gedaan toen we thuiskwamen en hij vindt t heerlijk!!!! Hij krijgt elke dag tussen de middag 1 bruin broodje met of leverpastei, of appelstroop of smeerkaas. En hij vindt alles lekker. Maar ja, ik heb nou eenmaal een vreterd! hahahaha. Ik geef ook de korstjes, maar die gewoon in de hand, kan hij erop sabbelen.
Groetjes Maaike mv Twan 7 mnd

Hoi meiden,
ook hier een echt vretertje..
Onze meid krijgt tussen de middag ook een boterham met of pate of de kids smeerkaas. Ik deed eigenlijk altijd halvarine erop (idd ook omdat die altijd bij ons in de koelkast staan) maar ik heb nu een bakje van blue band goede start gekocht dat is volgens mij gewoon margarine. Dus ja ik beken ik heb speciaal voor de kleine andere boter gekocht.

groetjes pally

ja, ik heb nu roomboter gekocht voor Twan, om goed te maken dat ik altijd halvarine heb gebruikt. Ik las nl in Wij jonge ouders dat baby's margarine nodig hebben voor de groei en dat je in zoveel mogelijk vet eten moet bereiden. Dat is goed voor de groei. Kan het me haast niet voorstellen... Maar vandaar mijn roomboter en als dat op is, dan maar margarine....
Groetjes Maaike mv Twan 7 mnd

Terug
Bovenaan