Eerste keer brood

<p>Hoi,</p><p>Hoe hebben jullie de eerste brood gegeven? Moet dat in mini stukjes of juist sabbelen op een groter stuk? Mijn zoon is nu 6 maanden en eet al goed zijn groente en fruit. Nog geen tandjes?</p><p>Ik ben heel bang dat hij stikt in brood. Zo'n eng idee om hem brood te geven! Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?</p><p>Bedankt </p>

Wij geven hem een korstje in zijn hand, droog of bijv met pindakaas erop. En dan gaat hij er een beetje aan knabbelen. Ook soms roosteren we een broodje, zodat het wat harder is, en geven we hem dat. Onze zoon is ook 6 maanden en zo went hij er een beetje aan.
Ook nog niet (echt) tanden trouwens. Twee beginnende tanden die door zijn, maar die je nog niet echt tand kunt noemen ;).

Wij zijn toen begonnen met kleine stukjes brood met boter en dit echt in zijn wangzak stoppen. Zo gaan ze er beter op kauwen.
Eerste paar dagen zal hij misschien gaan kokhalzen, omdat dit gewoon wennen en nieuw is. blijven oefenen met een paar kleine stukjes en dan gaat het steeds beter.

wij zijn begonnen met maïsflips ipv brood. Ik vond het voordeel dat hij er wel op kan knabbelen maar dat spul smelt in de mond, dus klein risico op verslikken. Redelijk snel daarna brood gegeven, gesneden in lange repen die hij zelf kan vasthouden. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit wat bij jou kindje past. Iedere kindje is anders en hier merk ik ook dat een verkoudheid een flink nadelig effect heeft op het kauwen van vast voedsel. Wellicht dat het dan te snel in de hals kriebelt, hij is dan erg veel aan het proesten en als het even mee zit verandert dat in een fontijn eten die er weer uit komt. 
Maar babys hebben nog hele goede reflexen hoor, niet al te bang zijn! Er bij blijven wanneer hij eet dan kan je altijd nog iets uit zijn mond vissen mits nodig :)

Terug
Bovenaan