Eerste keer dierentuin

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

We willen midden oktober met Maaike en mijn neefjes samen met mijn ouders naar een dierentuin gaan. Weten jullie of dit voor Maaike al wat is. Ze lijkt me nog zo jong. Zijn jullie al een keer met de kleine geweest? Zo ja, waarheen, hoe ging het en wat deden jullie met het slapen tussen de middag. Ik weet niet zeker of Maaike in de wandelwagen wil slapen en thuis slaapt ze toch nog wel tussen de middag.

Het zijn wel weer een heleboel vragen maar ik denk dat bij mij de hormonen weer wat gaan opspelen (of misschien hoop ik dit alleen) want gisteren heb ik dit in mijn enthousiasme zelf bedacht. Mijn ouders gaan namelijk een lang weekend op mijn twee neefjes passen omdat mijn zusje en haar vriend naar Turkije naar de vriendin van mijn zusje gaan. En nu leek me dit wel leuk. Maar nu kon ik vannacht weer eens niet slapen en begon meteen weer te piekeren. Ik hoop dat jullie me misschien een beetje gerust kunnen stellen want het lijkt mezelf gewoon erg leuk.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Wij zijn met Marissa naar de dierentuin geweest toen ze een maand of 6 was. Dus daar heb je niets aan. Ik kan je dus alleen maar vertellen hoe wij het met de Efteling hebben gedaan, maar het idee is hetzelfde. De kinderen zijn nu op een leeftijd dat ze al echt dingen zien. Misschien geen kleine beestjes in de verte, maar wel olifanten en kleine stokstaartjes en pinquins en zo. Marissa wilde in de Efteling niet slapen omdat ze veel te veel zag, maar ze bleef wel gezellig. Op een gegeven moment was ze echt heel erg moe, we hebben haar toen haar konijn geven, haar lievelingsknuffel. Normaal nemen we die niet mee naar buiten maar wel als we een hele dag gaan. We hebben de buggy op de ligstand gedaan en haar de fipe gegeven. Toen heeft ze heerlijk geslapen. Wel maar een urrtje maar dat was echt voldoende. s Avonds was ze ontzettend moe en heeft ze een goede nacht gehad.
Ik zou me zeker niet te druk maken, het komt echt allemaal goed, kindere zijn erg flexibel. Wij zijn trouwens naar Arnhem geweest, een erg mooie dierentuin met een groot overdekt stuk, dus ook bij slecht weer heerlijk. Wij gaan zelf over twee weken naar Toverland met Opa en mijn zussen en alle kleinkinderen van Opa. We hebben er al heel erg veel zin in.

groetjes Linda

Hoi Inge,

Wij zijn voor Sven zijn eerste verjaardag naar de Apenheul in Apeldoorn geweest en dat vond hij helemaal geweldig. Hij heeft zijn ogen uitgekeken die dag.
Wij waren na zijn ochtendslaapje gegaan en de rest van de middag is hij wakker geweest. Toen we weer terugreden viel hij in de auto wel gelijk in slaap.
Nu is Sven sowieso gek op beestjes dus elke dierentuin was goed geweest.
Ik zou het zeker doen hoor. En die slaapjes zou ik me niet zo druk om maken. Sven is ook heel gevoelig voor onregelmatigheden maar dat weerhoud mij er niet van om eens een dagje weg te gaan of zo. Hij slaapt dan 's nachts wel wat onrustiger maar zolang ik zoiets niet elke week doe, vind ik niet erg.
En ons mannetje had de dag van zijn leven, wat wil je dan nog meer?!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Inge,
wij zijn met Daniëlle al 2x naar een dierentuin geweest, 1x toen ze net 1 jaar was en 1x toen ze ong. 11 maanden was.
Volgens mij vond ze het wel leuk om naar de dieren te kijken. We zijn naar Artis en naar Amersfoort geweest.
Wij zijn ook vertrokken toen ze net wakker was. Ze heeft in de wagen ook nog even geslapen en in de auto op de terug weg.
Onze dochter is ook echt van de regelmaat maar een keertje naar de Dierentuin kan echt geen kwaad hoor, dus ik zou zeggen, geniet ervan!
Groetjes van Sonja

Hallo,

Wij hebben een abonnement op de dierentuin hier in Arnhem. Vinz is echt al een keer of tien geweest. Hij vind het super: om zich heen kijken, de dieren zien bewegen etc. Hier is een groot aquarium wat hij echt helemaal super vind, waar de vissen boven je hoofd zwemmen kan ik echt met hem 10 minuten staan kijken!
Ze hebben hier ook een hele grote speeltuin, waar zijn zus natuurlijk altijd even wil spelen. Vorige week heb ik heb m daar in een (baby)schommel gezet hij schaterde de hele speeltuin bij elkaar!
Ik merk wel dat hij steeds meer aandacht krijgt voor de dieren, wel erg leuk om te zien!

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan