Eerste keer en heel ziek. uitgerekend sep 2019

<p>hallo lieve (aanstaande) ouders,</p><p>Op 9 januari heb ik een paar positieve testen gedaan en we hebben afgelopen dinsdag onze eerste echo gehad. Ons kleine wonder doet het goed en is voorlopig uitgerekend op 20 september 2019. Het is ons eerste kindje en we zijn dolgelukkig. Een echte verrassing, maar meer dan welkom in onze gelukkige relatie van alweer 9 jaar.</p><p>Nu loop ik met een onzekerheid rond. Ik heb sinds 1.5 week last van constante misselijkheid. Eten gaat op bepaalde momenten, maar heel selectief en heel rustig aan. Nu is sinds 2 dagen de misselijkheid vooral sochtends, savonds en snachts het ergst. Overdag constant licht op de achtergrond aanwezig. Er is nu extreme vermoeidheid bij gekomen. Hierdoor wordt alles ineens ‘zwaar’. Normale dagelijkse bezigheden, om nog niet te spreken van werken. </p><p>Ik voel me dolgelukkig met de zwangerschap, maar nu ook onzeker over mezelf. Ik voel me een zwakkeling en snap niet zo goed waarom het voor mij zo zwaar is. Is er iemand anders die dit ook zo heeft meegemaakt of nu meemaakt? Ik vind graag andere lotgenoten als steun en bevestiging dat ik niet de enige ben. </p><p> </p>

Hoi gebruiker....,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super leuk!! Er groeit een wondertje in je buik!
Bij mij ook;). De tweede! Ik heb al een meisje van 2.5 jaar! 
En ik heb hetzelfde als jij. Ik had geen zwangerschapstest hoeven doen. Vanaf week 4/5 knallen de hormonen erin en ben ik hondsberoerd.. overgeven.. en harstikke moe.. ik heb nu bij de 2de medicatie gevraagd bij de huisarts. Emesafene. Het haalt het overgeven wat weg.. slikte ze 2 keer daags en nu 1 keer per dag. Ik leef als een zombie. Werk ook eventjes niet. Ben nu 13 weken zwanger. Bij mijn eerste duurde het tot 20 weken. Daarna was ik niet meer misselijk en ohhh wat heb ik er van genoten.. dat ik gewoon weer kon eten.. en weer gewoon geurtjes kon verdragen. Hormonen zijn rot krengen!! Maargoed.. we weten dat het goed is voor onze baby.. zij doen het er goed op.. alleen wij mama's.. hebben er last van. Sommigen niet.. anderen een beetje.. of tijdelijk.. en anderen extreem en de gehele zwangerschap. Ik hoop van harte dat je luistert naar je lichaam.. ik heb me een aantal ziek gemeld van mijn werk in het beginstadium en nog eens twee weken helemaal niks kunnen doen dat was in de piekweken van week 10 en 11. 
Blijf constant. Elk uur iets eten, iets waar je trek in hebt. Drink ook voldoende hoor.
Het is voor iedereen anders, maar nogmaals luisteren naar je lichaam.. en dan hebben we straks in het voorjaar minder hormonen en dan kunnen we optimaal genieten van ons kleintje wat in ons groeit en schopt in onze buik!
Xx Emke

Je bent niet de enige! Ik ben beide zwangerschappen (nu 26 weken zwanger van de tweede) erg ziek geweest. Vanaf week 6 t/m week 17. Vooral in de middag en avond en veel overgeven. Ook een week in het zkh gelegen. Ik wil je meegeven om echt naar jezelf te luisteren en heel rustig aan te doen. Dan hou je het het langste vol. Ik ben na mmijnopname fysiek heel erg achteruit gegaan en nog steeds zwaar vermoeid. Ik had achteraf veel eerder minder moeten gaan werken en meer rust moeten nemen. Dit heb ik bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan. 
Met een beetje geluk ben jij er al eerder vanaf! Probeer vooral wel goed te blijven drinken, je kindje pakt alle voeding die het nodig heeft, desnoods uit jouw reserves.
Sterkte!! 

Hier nog 1!!!
ik zit in week 9 van mijn 3e en ben ook echt al 9 weken hondsberoerd.
ik kan de misselijkheid niet meer wegdenken heel de dag en zelfs werken lukt me niet op het moment.
snap hoe je je voelt, maar het hoort er bij sommige zwangerschappen bij, je bent niet zwak!!

hopen dat we in het 2e trimester opknappen!!!

Lieve Emke en Marbosch,
Wat fijn om dit te lezen. En jullie natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!! Ik wist inderdaad ook al voor mijn test dat het zover was, ookal was het allemaal nieuw. Zelfs mijn verloofde voelde het al aan! Die hormonen werken dus goed bij ons ;) 
Ik luister zeker naar mijn lichaam, kan bijna niet anders. Anders hang ik weer over de wc! Ik vind het ook eng wat betreft mijn werk. Ik ben net een halfjaar afgestudeerd en aan het werk en ben zo bang dat ik er problemen mee ga krijgen. Ik ga dit bespreken met mijn teamlead en hopelijk komen we er uit. Hoe hebben jullie dit besproken op jullie werk en zijn jullie ook thuis gaan werken bijvoorbeeld? 
Wat betreft medicatie; Mijn vader is homeopaat en hij begeleid mij sinds deze week met juiste vitaminen, zouten, enz. Dus hopelijk slaat dit snel aan.
Ik wil het vooral allemaal zo graag zo goed doen en me sterk voelen. Maar zo voelt het niet als ik hele dagen plat lig en niks kan hebben. Maar het lucht enorm op om dit nu ook van anderen te horen. En zeker dat die hormonen die mij juist zo beroerd maken, alleen maar goed zijn voor ons kindje. 
Ik kan ook niet wachten tot ik een echte buik heb en deze klachten voorbij zijn. Laat die zomer maar komen. Ik heb stiekem al wat leuke jurkjes ingeslagen :D

x Esther 

Oooh al 9 weken lang. Ik ga me alvast mentaal voorbereiden ;) jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoe heb jij dit opgelost/aangepakt op je werk?
Ondanks dat jij je ook zo rot voelt, is het voor mij een opluchting om te horen. Laten we inderdaad hopen op een beter 2e trimester :) Ik voel me al een stuk minder zwak na dit te lezen. 

Als we dit aan kunnen, kunnen we alles aan! 

Het is verschrikkelijk! Ik ben vanaf week 7 ziek geweest en nu 21 weken en nog steeds misselijk! Overgeven wel iets meer onder controle maar het blijft een naar gevoel.. onwijs dankbaar om zwanger te zijn maar dit maakt de zwangerschap niet leuk.
Het zal het allemaal waard zijn straks en ik zou je niet teveel zorgen maken, je bent zeker niet zwak.

Ik heb het bij beide zwangerschappen vroeg besproken op mijn werk. Rond de 6/7 weken met mijn leidinggevende. Zij krijgen jouw loon terug via het UWV. Als zij aangeven dat jij (deels) ziek bent door zwangerschap gerelateerde klachten. Dit vond ik wel fair om optijd aan te geven. Thuis werken kan niet met mijn beroep helaas. Wat fijn dat jouw vader je kan begeleiden wat betreft de goede voedingsstoffen. Tips zijn welkom! Sterkte voor allemaal!! 

Terug
Bovenaan