Eerste keer en ik maak mezelf gek

<p>in Oktober gestopt na 17 jaar aan de pil. Deze maand voelde ik me “anders” dus 4 dagen voor nod getest. Een hele lichte lijn gezien.. ik was zo gelukkig! sinds dat moment doe ik meerdere testen per dag ( ik weet het.. nergens voor nodig). De een met een heel licht lijntje en de ander niet positief. De cb gaf duidelijk aan niet zwanger. Ik zie ook niet een lijn die duidelijke sterkter wordt. Gister een bruine afscheiding gevonden en vandaag, wat meer bruin met afvegen. Inmiddels zit in 3 dagen na nod. Moet ik me zorgen maken?  Of is dit een innestelingsbloeding? Kan dit in etappe komen? Ik hoop ervaring van andere te horen want ik voel me wel anders dan normaal maar dit is de eerste keer dus ik ben bang dat het tussen m’n oren zit. </p>

Ik herken het wel. Je wilt bevestiging en snel ook. Die onzekerheid is killing. Helaas is de gevoeligheid per test weer verschillend (ik heb inmiddels veel merken versleten en deed er wel 3 op een dag haha vreselijk). Het kan een innesteling bloeding zijn maar ook een vroege mk. Ik kan alleen adviseren om het bij één dezelfde test te houden als het om streepjes gaat. Dit om de dag te testen en dan kun je zien of de streepjes donkerder worden (dat zal toch uiteindelijk moeten gaan gebeuren). Wanneer dit oploopt dan kun je een cb er tegenaan gooien (eerder kan ook maar daar vond ik ze wat te duur voor), zodat die hopelijk ook zwanger gaat aangeven. Dit was uiteindelijk pas mijn geruststelling. Qua innesteling bloeding.. bij de zwangerschap die ik mocht voldragen ben ik niks verloren. In de afgelopen jaren heb ik flink wat afgegoogled en heb toen veel reacties gelezen dat ik kan zeggen dat de bloeding kan variëren in duur, tijd en kleur. Niet fijn, maar afwachten is het enigste wat je kunt doen. ?

Dank voor je reactie! Het is inderdaad dat ik gewoon wil weten of het "is gelukt". En al het googlen ik maak mezelf helemaal gek met alles. Ik zal morgen even geen test gaan doen.. goed m'n gemoedstoestand en de portemonnee ?

Uhm ja meerdere testen per dag lijkt me zinloos idd. Maar je zou nu na nod wel een dikke streep moeten zien. Op iedere test. Gebruik ochtendurine en bij een dikke streep kan je een dure cb halen voor de termijn als je dat leuk vindt. En daarna lekker uitgaan van een goede zwangerschap en niet meer testen, je maakt jezelf alleen maar gek. Gewoon verloskundige bellen voor een echoafspraak. En bloed hoeft niks te betekenen (kan wel natuurlijk), maar daarover kan ook niemand je met zekerheid wat zeggen. Dus: vanmorgen of morgenochtend nog eens testen en de verloskundige bellen om wat in te plannen :)

Terug
Bovenaan