eerste keer gyn/Clomid

A

Anoniem

Guest

Hallo lieve meiden,

Ik moet 13 juni voor het eerst naar de gyn. omdat het vrijwel zeker is dat ik geen (goede) eisprong heb. Nu hoop ik natuurlijk dat de gyn. meteen actie wil ondernemen mocht dit inderdaad het geval zijn. Nu hoor ik veel over het medicijn Clomid die meiden met geen eisprong voorgeschreven krijgen. Hier heb ik wat vraagjes over:

hoe wordt geconstateerd bij de gyn dat je een eisprong hebt?

Wanneer gaan ze dan over op clomid?

Wat kan ik bij een eerste bezoek verwachten?

Is het verstandig dat ik mijn vriend meeneem?

Wat doet clomid met je (bijwerkingen enzo)

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee!
Alsvast bedankt!

Imme xx

hallo

ik heb nu vorige maand clomid 50 geslikt...
gaat te langzaam bij mij dus ik ga nu beginnen aan de clomid 100

ik weet niet als je onregelmatig bent maar dat was ik wel

ik loop al sins december bij de gyn omdat ik toen lang niet ongesteld was geweest eerst had ik een pil gekregen om mijn ongi regelmatig te laten worden... is niet gelukt werd om de twee weken ongi bijna elke dag bloede ik en zou een kijk operatie moeten maar na twee maanden werd het toch weer wat beter toen mocht ik dus aan de clomid 50 en dan moet je om de drie dagen terug komen om te kijken wat het doet hoeveel eitjes je aanmaakt als het werkt en dan zien ze precies wanneerje ongi moet worden heel makkelijk ideaal weet je precies wanneer je moet klussen afgelopen donderdag op vrijdag heb ik mijn eisprong gehad en we hebben drie dagen geklust ik hoop dat het nu eindelijk een keer raak is en vrijdag moet ik bloedprikken om te kijken als mijn eisprong goed is geweest maar ze dacht het wel.... je ei moet boven de 2 cm zitten om een goeie eisprong te hebben groeit 2 mm per dag

ik hoop dat je aan mijn verhaal wat hebt

ik vind het fijn als mijn man mee gaat   met in inwendige echo kunnen ze zien of   het groeit en dat je ei is gesprongen of op springen staat met bloedprikken kunnen ze zien of het echt een goeie is geweest ik moet vrijdag over een week ongi worden nu maar duimen dat ik het niet word

wel fijn dat ze kunnen zien wanneer je moet klussen..

bedankt voor je reactie!

ik ben idd heel onregelmatig ongesteld, zo tussen de 5 en 11 weken!!

Goh, dus bij jou heeft het in iedergeval een goed eisprong opgeleverd! top man! ik hoop voor je dat het raak is! echt wel!!!

Maar om de 3 dagen terugkomen voor een echo?? wat moet ik dan wel niet op mijn werk zeggen??

En zijn ze snel met het voorschrijven hiervan? of is dat per gyn verschillend?

Imme xx

oja, bloed prikken heb ik al gehad, de hormonen waren verder goed! hoe kan dat dan??

Hoi Imme,

Ik heb een reactie geplaatst op het andere forum!!

Liefs,

Ginger

Hoi Imme,
Het is van mij alweer wat jaartjes geleden dat ik bij de gyn liep, maar ben uiteindelijk met Clomid zwanger geraakt van onze oudste (nu 4 jaar).
Eerst hadden we al wat onderzoeken bij de huisarts gehad (spermaonderzoek en temperaturen) dus dat hoefde niet meer bij de gyn. Wel kreeg ik een inwendig onderzoek en een inwendige echo en nog wat lab onderzoeken en bij het 2e bezoek zijn we met clomid begonnen. Ik moest dan steeds 2 weken na mijn ongie terugkomen om te kijken of er een eisprong was, en zoja hoeveel eitjes.  Dit gebeurde met een  inwendige echo en ook bloedonderzoek om hormoonwaarden te meten.  Soms waren er 2 of 3 eitjes, maar uiteindelijk ben ik in de 6e ronde clomid zwanger geraakt van 1 kindje. Mijn man ging elke keer mee, we wilden tenslotte samen zwanger worden en ik vond zijn steun ook erg prettig.
Ik had best last van de bijwerkingen, misselijk en last van opvliegers en chagerijnige buien, maar achteraf was het het waard.

Van onze jongste ben ik trouwens na 3 maanden spontaan zwanger geraakt !

We zijn nu bezig met ronde 1 voor ons 3e kindje, en hopen dat het spontaan lukt. Denk niet dat we weer de medische molen inwillen, ons 2e kindje was al een kadootje en hopen stiekem op nog een kadootje...

Heel veel succes bij de gyn en duim voor je

groetjes Melanie

Terug
Bovenaan